Оперативната печалба на южнокорейския технологичен гигант Самсунг (Samsung) силно се е понижила през първото тримесечие на 2019 година, отбелязвайки срив от 60 процента спрямо същия период на миналата година до 6,2 трлн. вона (5,5 млрд. долара), съобщиха световните агенции, цитирани от БТА.

През периода януари-март 2018 г. концернът отбеляза оперативна печалба от 15,64 трлн. вона, което бе повишение с 52 процента спрямо предходната година, благодарение на силното търсене на чипове памет.

Консолидираните продажби за първото тримесечие на 2019 г. се очаква да бъдат около 52 трлн. вона или с 14 процента под показателя от миналата година - 60,56 трлн. вона.

Спадът се дължи на поевтиняването на чиповете памет и слабото търсене на екранни панели, отбелязва агенция Йонхап.