Германският автомобилостроител Бе Ем Ве (BMW) е продал през първото тримесечие на тази година повече автомобили, отколкото преди коронакризата, заради нарасналото търсене на азиатските пазари. Това съобщи днес компанията, цитирана от ДПА.

Бе Ем Ве е продал между януари и края на март 636 600 автомобила в света от марките си Бе Ем Ве, Мини (Mini) и Ролс-Ройс (Rolls-Royce). Това е растеж с 5 процента спрямо същото тримесечие на 2019 година и с 33,5 процента спрямо 2020 година.

Рекордният оборот подчертава амбициозните ни цели за растеж през текущата година, каза шефът на отдел "продажби" Питър Нота, цитиран от БТА.

Увеличението на продажбите е задвижвано от нарасналото търсене в Азия. Бе Ем Ве е продал около 230 000 автомобила в Китай, което е с 60 000 коли повече, отколкото през първата половина на 2019 година. Автомобилостроителят е продал рекордните общо 237 000 превозни средства в Азия.

В Европа Бе Ем Ве е доставил 239 000 коли по-малко, отколкото преди кризата, но с 8 процента повече спрямо първото тримесечие на 2020 година. Ограниченията срещу коронавируса, въведени през март миналата година в Европа, принудиха заводи и търговци на дребно да затворят.

Германският автомобилостроител е продал 78 000 превозни средства в САЩ през първото тримесечие на 2021 година. Това е повишение със 17 процента спрямо същия период на миналата година, въпреки че продажбите все още не са се върнали на предкризисните си равнища.

Бе Ем Ве е успял да удвои спрямо миналата година продажбите на превозни средства, задвижвани с електроенергия - общо 72 000 хибридни и електрически автомобила.

Напът сме да продадем над 100 000 изцяло електрически автомобила до края на годината и ще имаме общо поне 1 милион електрифицирани превозни средства по пътищата, каза Нота.