Модната марка Burberry пое курс към обрат, след като излезе на червено с £41 млн.
Заради лоши резултати компанията няма да изплати дивиденти за 2025 г. на акционерите си. Акциите на компанията скочиха след обявената спешна програма план за съкращаване на разходите с 40 млн. британски лири
Британската верига от магазини за луксозни стоки "Бърбъри" (Burberry) отчете оперативна загуба в размер на 41 милиона британски лири (52 млн. долара) през първите 6 месеца на финансовата година, приключили на 28 септември, предаде Ройтерс, цитирана от БТА.
Резултат, сравнен с (коригирана) оперативна печалба от 223 милиона британски лири (282,3 млн. долара) през същия период година по-рано, уточни "Гардиън".
Приходите на "Бърбъри" намаляват с 22% до 1,08 млрд. британски лири (1,38 млрд. долара) от 1,39 млрд. британски лири (1,76 млрд. долара) за първите 6 месеца на предходната финансова година, приключила на 30 септември 2023 г., според интернет страницата на компанията.
На този фон "Бърбъри" няма да изплати дивиденти за 2025 г. на акционерите си, които имат право на това. Компанията обяви план, който предвижда съкращаване на разходите си с 40 млн. британски лири (50,75 млн. долара).
Около 25 милиона лири от които ще бъдат реализирани през финансовата 2025 година.
План за обрат
Британската верига за луксозни стоки трябва отново да се фокусира към продажбите на връхни дрехи и да обърне специално внимание на своите постоянни клиенти. Това обяви главният изпълнителен директор на компанията Джошуа Шулман, който се присъедини към "Бърбъри" през юли.
Днес той обеща да "стабилизира бизнеса" с план за обрат, насочен към съживяване на състоянието на болната британска луксозна модна марка.
"Имаме мощна марка с широка привлекателност сред клиентите на луксозни стоки, авторитет в категориите връхни дрехи и шалове, който остана устойчиви през този период, и силно присъствие на всички ключови луксозни пазари", каза още директорът, цитиран от "Гардиън".
Шулман каза още, че предишната стратегия на компанията е допринесла за нейния неуспех. "Последното ни слабо представяне произтича от няколко фактора, включително непоследователно представяне на марката и липса на фокус върху нашата основна категория връхни дрехи и основния ни клиентски сегмент." Представяйки резултатите Шулман отбеляза, че "днес ние действаме по спешност, за да коригираме курса, да стабилизираме бизнеса и да позиционираме Burberry към завръщане към устойчив, печеливш растеж".
След като този план беше обявен, инвеститорите отново насочиха своето внимание към акциите на "Бърбъри", които поскъпнаха с над 14 на сто при днешната търговия, посочва Си Ен Би Си.