Вдъхновението идва тогава, когато имаш силата да доведеш една плаха идея до нейната същинска реализация и успешен завършек! Вдъхновение в наши дни несъмнено ще откриеш в думите на всяка една от дамите на върха, които ще ви представим в специалното издание на She`s The One: Първите дами в бизнеса. В началото на есента започнахме поредица от разговори за успеха и женските тайни, за привличането му. Всяка от историите на успешните Първи дами в бизнеса у нас и в чужбина ще откривате в портала Dir.bg до май 2023 година, когато нашето вдъхновяващо приключение ще завърши с фотоизложба на забележителните дами в бизнеса от нашата селекция.

Продължаваме поредицата She Is The One in Business с 360˚маркетингов експерт с фокус върху бизнес развитието и намирането на печеливши бизнес и комуникационни решения, ориентирана към резултати и утвърждаването на устойчиви практики - ръководителят на отдел "Продуктов мениджмънт и маркетинг" в "Керхер" Анита Бедин. Кариерата ѝ е забележителна - работила е като консултант за комуникацията на най-големия европейски инвестиционен фонд, отговаряла е за маркетинга на няколко автомобилни марки и верига хотели, бизнес развитието и комуникацията на проекти в информационните технологии, онлайн ритейл, ентъртеймънт, приключенски туризъм и стартъпи. В продължение на 4 години е заемала позицията на маркетинг мениджър на "Витоша Ауто", където е отговаряла за автомобилните марки Alfa Romeo, INFINITI, Jeep, FIAT 500, FIAT Professional и Abarth. Има над 17-годишен професионален опит, като част от него трупа, заемайки различни позиции и отговаряйки за различни бизнеси в All Channels Communication Group. Тя е и председател на Българско дружество за връзки с обществеността през 2022 г. В последните 10 години тя полага усилия като ментор на студенти и прохождащи специалисти, с които работи в екип и обменя опит и идеи.

***

В маркетинга има концепция, наречена 360 градуса. Това е пълен кръг на облъчване на целевия клиент, в който влизат всички канали на комуникация, включително и канали на продажба. За да бъде 360-градусовата маркетинг кампания успешна, едно от необходимите условия е всичко да се случва едновременно, екстремно, да достигнеш до клиента си, правейки пълен кръг около него, за да те чуе и види. Точно така работи Анита Бедин. 

"Това означава, че мога да намеря маркетингово решение на всеки бизнес проблем", казва тя.

Анита Бедин е широко усмихната, с орлов поглед и огненочервена коса, а нейната решителност, акуратност и смелост са по-крещящи от туристи, заседнали на върха на виенско колело - поглеждаш ги автоматично. Такава е и Анита Бедин - кара те да я гледаш право в очите и да я слушаш много внимателно, но преди всичко - някак инстинктивно ѝ вярваш. 

Анита Бедин в лимитираното издание на "She`s The ONE n Business"

Снимка: Десислава Генкова-Елриша за Dir.bg

Кажи ѝ, че нещо не може да се направи и тя ще ти покаже как става. Ако не си част от решението, за нея си част от проблема. Това са постулатите, на които се основава философията ѝ в бизнеса. 

"В началото на кариерата ми съм си представяла какво бих искала да правя, но не и къде. С годините и опита разбрах, че за да мога да съм полезна на компанията, за която работя, аз трябва да харесвам бранда. Щастлива съм, че имам удоволствието да работя за марка, която не просто харесвам, а обичам", споделя Анита Бедин.

Попива знания и умения от всеки един ръководител, но и от всеки един колега, с когото работи. 

"Това са моите ментори. Вярвам, че човек взима идеи, вдъхновява се и учи от всеки, когото среща през професионалния си път. В последните години съм на мнение, че няма значение колко много опит имаш,  но е задължително да имаш поне един 25-годишен ментор". 

За седемнадесетте си години опит в бизнеса, смята, че е усвоила умението да планира, да е организирана, да не се притеснява от провали, а да си поема последствията и отговорността.

"Опитвам се да не съм предубедена и да давам повторни шансове на хората, когато са ме разочаровали в работата", споделя един от най-големите си уроци ръководителят на "Керхер". 

Анита Бедин в лимитираното издание на "She`s The ONE n Business"

Снимка: Десислава Генкова-Елриша за Dir.bg

Амбицията при нея никога не е вървяла с желание за пост или позиция. Просто много си обича работата и гори в нея, казва тя.

"Ръководният пост идва тогава, когато човек е готов не просто да работи, а да развива себе си и колегите си и не се страхува, че някой ще стане по-добър от него", смята Анита Бедин. "Не смятам, че има типично мъжки или женски характеристики в лидерството. По-скоро да си ръководител означава да притежаваш общочовешки характеристики - да вдъхновяваш, да подкрепяш, да поощряваш, да общуваш, да се грижиш за колегите в екипа".

Започването на работа в "Керхер" за нея, признава, е било трудно - екипите биват обединени в нова структура: продуктов мениджмънт и маркетинг. 

"А аз - техен ръководител, който бе и външен за компанията. За всички ни беше трудно, но успяхме да се сработим като екип и това е заслуга на професионалистите в компанията. Смятам, че ние, жените в "Керхер", внасяме баланс, различна гледна точка и, надявам се, спокойствие сред колегите мъже. На мнение съм, че и те от своя страна допринасят за същите ползи и в нашите дамски екипи", казва маркетинг експертът. 

Вярва, че в съвременния бизнес свят избледнява делението между мъже и жени. Казва това на базата на собствения си опит - в "Керхер" и в компании, за които е работила преди. Твърди, че жените определено не са подценявани, но...

"...Но ако трябва да дам конкретен отговор за казуси, които съм срещала при мои познати - основното е, че трябва да работят повече, за да се докажат". 

Анита Бедин в лимитираното издание на "She`s The ONE n Business"

Снимка: Десислава Генкова-Елриша за Dir.bg

За себе си може да каже, че до момента не е попадала на бариери в кариерното си развитие. Напротив. Случвало се е мениджър да я насочи към следващото стъпало, което да доведе до развитие и успех. Забележителна черта на бизнес нюха ѝ е маниерът, с който Анита Бедин прокарва непопулярни мерки и нови идеи: 

"На първо място добра презентация и аргументация плюс очаквани резултати. Увереността, с която се представя идеята, също е много важна", казва тя. 

Определно смята, че най-голямото ѝ постижение в "Керхер" до момента е сплотяването на екипа, с който работят в симбиоза.

"От професионалисти - индивидуални суперзвезди, вече сме отбор с търговските звена на компанията. В нашата компания основният капитал са хората, въпреки че произвеждаме машини. Имаме култура на открита комуникация и на обратна връзка, подкрепяме развитието на колегите ни и се вслушваме в това, което ни казват", отбелязва тя. 

Ако можеше да сравни себе си и ценностите на марката "Керхер", пресечните точки са в най-лесния и кратък отговор:

"Заедно променяме и правим разликата"

С портфолиото на "Керхер" от 4 000 продукта в различни направления - "Дом и градина", "Професионални решения" и "Специален бизнес", решавам да я попитам коя машина би искала да изиграе в анимационен филм. Оказва се труден избор. 

"Може би пречиствател за въздух AF или пречиствател за вода WPD или WPC 20 - това е уред, който ти монтираш, не ти се набива на очи, но той работи и върши полезна работа за всички в помещението, грижейки се за тях", усмихва се Анита Бедин.

Може би подобен анимационен филм за "Керхер" има своето място в Бъдещето - там, където в момента се намират продуктите на марката. Керхер продължава да разработва методи и машини за ефективно почистване както за дома, така и за всяка една индустрия с различни приложения.

"Може би по един продукт "Керхер" във всеки дом или бизнес е цел, която бихме били щастливи да постигнем като екип в бъдеще", казва тя. 

Анита Бедин в лимитираното издание на "She`s The ONE n Business"

Снимка: Десислава Генкова-Елриша за Dir.bg

Споделя, че мотивацията на професоналистите, особено във времена на кризи, се подхранва по различни начини, променящи се във времето. 

"Финансовата част със сигурност е важна не само за българите, а по принцип за хората. Други важни фактори са корпоративната култура и стила на управление. За мен лично те са по-важни". 

Анита Бедин в лимитираното издание на "She`s The ONE n Business"

Снимка: Десислава Генкова-Елриша за Dir.bg

Това, което трябва да знаете за Анита Бедин е, че е изключително екстремна натура. Буквално. От първото падане със скейтборд до високоскоростните зимни спускания - това е нейният начин да разпуска. С много адреналин! 

"Екстремните спортове помагат много в бизнеса. Те ни учат да знаем къде е границата, да не предприемаме безразсъдни рискове, в същото време да се движим по ръба и непрекъснато да увеличаваме нашите възможности, умения и предизвикателства. Хората около мен се респектират, когато научат за хобитата ми, други се вдъхновяват, трети не го разбират, но не е и нужно", смее се Анита Бедин.

Това е история за едно (не)обикновено момиче, израснало в новите за 60-70 години квартали на столицата. За едно енергично и малко щуро дете, което на 4 години вече чете гладко - от любопитство. Играе си на магазин с приятелчетата и много му харесва да представя и продава стоката си.

"По-късно мечтаех да стана пресаташе, да нося кафяв костюм и високи токчета. Днес мога да кажа, че съм си постигнала детската мечта. За мен е важно сутрин, когато стана, да не търся 3 причини защо трябва да отида на работа. Ако не горя в работата ми - значи не е за мен. Не мога просто да ходя в офис, да ми плащат за прослужено време и да живея за уикендите и отпуските. Работата ми дава усещане, че правя нещо, което истински обичам и съм удовлетворена от това, което правя."

Анита Бедин в лимитираното издание на "She`s The ONE n Business"

Снимка: Десислава Генкова-Елриша за Dir.bg

Колкото до музиката, която я енергизира - това очакано са фънки-джаз ритмите - мелодично звучене с провокиращи послания. Типично в стила на Анита Бедин. 

"Ако животът ми е саундтрак - ще звучи по този начин".

Колаж: Траяна Генчева

Team:

Интервю: Кристина Димитрова

Снимки: Десислава Генкова - Елриша

Грим: Росина Георгиева

Локация: BenchMark Бизнес Център