Kaufland България получи международен сертификат за качество TÜV AUSTRIA, с който се гарантира, че каймата и месото с марките "Брей" и "Шеф месар" отговарят на 150 критерия за качество.

Отличието беше връчено по време на първата публична дискусия, организирана от ритейлъра - "Да поговорим за качествена храна", чийто фокус са именно висококачествените месо и кайма като едни от най-предпочитаните от българите продукти.

Снимка: Kaufland България

С поредния сертификат Kaufland България затвърждава високите оценки на на реномирани международни одитори, като само за последната половин година брандът защити успешно няколко ключови сертификата за качество, сред които и гаранцията за работата на витрината с обслужване в хипермаркета в столичния квартал "Банишора" - първата в света TÜV сертифицирана магазинна витрина.

Междувременно пет от пакетираните месни продукти от собствената българска марка на ритейлъра - "Брей" също преминаха успешно детайлен одит и получиха сертификат за качество TÜV Nord.

"Като лидер на пазара, през чиито магазини седмично преминават над 1 млн. клиенти, ние осъзнаваме нашата отговорност за това да гарантираме качеството на храната, която предлагаме. Сертификацията на ключови продукти и процеси е доказан начин за това", заяви изпълнителният директор на Kaufland България Иван Чернев.

Снимка: Kaufland България

По време на публичната дискусия той подчерта, че веригата е горда с полученото отличие за собствените марки "Брей" и "Шеф Месар".

Ще продължим да се сертифицираме, защото това е начинът, по който можем да гарантираме на нашите клиенти качеството, което предлагаме", добави Чернев.

От своя страна представителят на TÜV AUSTRIA за България Димитър Краев отбеляза, че Сертификатите на ТÜV удостоверяват, че процесите и продуктите с техен печат отговарят на най-високите международни стандарти за качество и безопасност на храните.

"Одитирането и издаването на сертификат TÜV е дълъг, сложен и много прецизен процес, който не е еднократен акт, а продължава във времето. След първоначалния одит ние провеждаме последващи непланирани проверки, за да сме сигурни, че добрите практики се прилагат ежедневно. Категорично мога да заявя, че Kaufland България е единственият ритейлър, който доказва чрез фокусирана сертификация качеството на работата и продуктите си", коментира още Димитър Краев.

В публичната дискусия участваха още проф. д-р Веселка Дулева, началник на отдел "Храни и хранене" в НЦОЗА и национален консултант по хранене и диететика към Министерството на здравеопазването, и проф. д-р Костадин Василев от Университета по хранителни технологии в Пловдив, които разясниха какви са хранителните навици на българите и как да разпознаем качественото месо.

Месните продукти присъстват традиционно на трапезата на българина, като тенденцията за консумацията им нараства в последните 10 години, смята проф. Дулева.

Тя представи данни от изследване, свързано с потреблението на месо и месни продукти, които разкриват още, че близо 45% от подрастващите до 9-годишна възраст консумират месо между 2 и 4 пъти седмично.

При възрастното население бройка е с средно с 10% по-ниска, като във възрастовия диапазон 19-59-годишни се наблюдава леко намаление спрямо 2014 г, подчерта още проф. Дулева.

Снимка: Kaufland България

Качественото месо има чиста, нелепнеща повърхност без слуз, на която се образува суха коричка при подсушаване. При разрез то не трябва да навлажнява прилепената филтърна хартия, отбеляза проф. д-р Костадин Василев.

Той разкри още, че цветът на месото варира при различните видове, но месният сок винаги трябва да е прозрачен.

"Консистенцията на прясното месо е плътна, еластична, като образувалата се при натиск с пръст вдлъбнатина се запълва бързо, за разлика от размразеното месо. При сваряване месото дава прозрачен, ароматичен бульон, като мазнината се събира по повърхността на големи капки", изтъкна още професорът.

Снимка: Kaufland България

С първото издание от серията публични дискусии "Да поговорим за качеството на храната" Kaufland България стартира обществен разговор за компонентите на качествената храна, включително за търсенето на клиентите, очакванията и нагласите им. В различните предстоящи формати от серията, участници ще бъдат широк кръг от доказани експерти по хранене и диететика, български производители и доставчици на качествена храна.

За Kaufland България

Kaufland България е лидер в сектора на търговията с годишен оборот от близо 1,7 млрд. лв. и един от най-големите работодатели в страната с екип от над 6 500 служители. През 2023 г. компанията разполага с 63 хипермаркета в 35 града. От старта си през 2006 г. в България до днес Kaufland се стреми да стимулира националната и регионална икономика и инфраструктурата по места с общи инвестиции от 1,9 млрд. лв. Компанията непрекъснато развива своята политика за устойчиво развитие и под мотото "Действията носят промяната" се ангажира с различни социални и екологични дейности - от използването на енергийно ефективни технологии и проектирането на нови сгради с мисъл за природата, през подкрепата на уязвими групи до намаляването на пластмасата.

 

*Материалът е предоставен от Kaufland