Каролина Верняно: Както пия кафето си, така и живея – бързо, стриктно, espresso!
Една италианка в София: Изпълнителният директор на „Caffe Vеrgnano 1882” за бизнеса като еманципация
Вдъхновението в наши дни може да се открие навсякъде – онлайн, в бар, в телевизионно предаване или филм, по старомодния начин – на среща. Вдъхновение в наши дни несъмнено ще откриеш в думите на всяка една от дамите на върха, които ще ви представим в специалното издание на She`s The One: Първите Дами в Бизнеса. С началото на есента започваме поредица от разговори за успеха и женските тайни, за привличането му. Всяка една от историите на успешните Първи дами в Бизнеса у нас и в чужбина ще откривате в портала Dir.bg до месец май, когато нашето вдъхновяващо приключение ще завърши с фотоизложба на забележителните дами в бизнеса от нашата селекция.
Откриваме поредицата She Is The One in Business с една красива италианка, която намира своето вдъхновение и любов всяка сутрин на дъното на любимата си розова чаша с кафе – Каролина Верняно, изпълнителен директор на „CAFFE VERGNANO 1882”. Създадено в живописното градче Киери в подножието на Торинските хълмове, CAFFE VERGNANO е символ на италианската еспресо култура и традиция. Отличава се с високото си качество, автентичен вкус и цели 140 години опит в производството на кафе. Понастоящем една от най-старите пекарни за кафе в Италия е в ръцете на третото и четвъртото поколение на семейство Верняно. А у нас, Caffе Vergnano е част от 24/7 портфолиото на Кока-Кола ХБК България, като страната ни бе и първият пазар в групата на Кока-Кола ХБК, който започна да предлага популярната италианска марка на своите клиенти и потребители.
***
Aроматът на кафе е интегрална част от живота на Каролина Верняно още от онези съботи, когато едва двегодишна прекарва деня с баща си във фабриката.
„Винаги съм била много близо до аромата на кафето. Родителите ми работеха през цялата седмица, като мама бе изключително ангажирана и през уикендите. Когато посещавах татко на работа, предимно проверявахме продукцията и организирахме програмата за седмицата в офиса му. Фабриката за кафе се характеризира най-ясно и описателно с аромата на кафе, който те обгръща, докато пакетират продукцията или докато чуваш как машините за печене на зърната работят. Невероятно усещане! Ароматът на кафе ме обгръща като парфюм и до ден днешен, навявайки ми усещането за уют и дом. Затова, когато влизам във фабриките – това ме връща носталгично към първите ми спомени от дете – как съм в офиса на татко и си представях, че също работя в мой малък офис – организирах, подреждах, наблюдавах“, споделя Каролина.
За първи път е в България и е категорична, че доста сме я разглезили, защото първото място, което посещава е забележителният The Residence Exclusive Club, където представя интернационалния благотворителен проект „Women in Coffee”. Той обръща внимание на предизвикателствата, пред които биват изправени жените в кафе индустрията. Women in Coffee (WIC) е проект, създаден през 2018 г. с основната цел да събира средства и да подпомага жените в кафе плантациите. Днес, WIC разширява обхвата си, за да подкрепя жените в кафе бизнеса в целия свят в техния път, независимо в коя част от бизнеса са - производство на суровина или продажба на готов продукт.
Откриваме поредицата She Is The One in Business с една красива италианка, която намира своето вдъхновение и любов всяка сутрин на дъното на любимата си розова чаша с кафе – Каролина Верняно, изпълнителен директор на „CAFFE VERGNANO 1882”.
Снимка: Личен архивНаред с този проект, Каролина Верняно и компанията ѝ реализират и проекти, свързани с борбата срещу насилие над жени и програми, свързани с обучението и развитието на деца, като построяването на библиотека за жителите на Марсала, Хондурас, например.
“Всичко, което правя, до някаква степен е вдъхновено от картините на детството ми – ароматът на кафе за мен винаги е носил усещането, че нещо трябва да се случи, да се отгледа, да бъде обгрижено, да се разработи в следващите години. От малка бях доста въвлечена в кафе бизнеса, не само като присъствие, но и като слушател. Така учех постоянно, затова и този аромат е ароматът на моето детство, но и сигнал за действие!“
Като посланик на жените в кафе индустрията, Каролина Верняно залага на розовия цвят. Пристига на събитието в бледо розов костюм, с разпусната коса и стилни, но не и фрапантни бижута. Жестикулира, говори чудесен английски с италианска напевност, емоционална е и се смее високо и заразително. Погледът ѝ пада предимно върху детайлите – чашите, в които ѝ сервират кафе, като не пропуска да отбележи колко ѝ допада дизайна им.
„Моето кафе е чистото espresso в най-красивата по възможност чаша. Ако е розова – още по-добре. Ако говорим за espresso кафе, честно казано, смятам, че името му идва от концепцията за бързина, скорост. Espresso по-скоро звучи като нещо, което се случва за кратко време. Когато говорим за ритуала на espresso кафето в Италия – той е просто сипваш кафето в чашата и го изпиваш почти на екс. За мен espresso звучи като „моето бързо кафе“. Но разбира се espresso е тясно свързано и с усещания за мен – това е моят сутрешен жест за посрещане на деня, когато съм сама вкъщи. За мен кафето е изразяване и на чувства, със сигурност“, споделя Каролина Верняно.
Ако трябва да оприличи темперамента си на различните видове кафе, които произвежда фамилията Верняно – категорична е:
„Аз съм espresso” „Стриктна съм, доста съм бърза, кратка, ясна и съм бетон, когато реша нещо. Начинът, по който пия кафето си, е начинът, по който живея живота си и по който работя – без да губя време, коректно, espresso!“, споделя италианката.
В родината ѝ има конкретна концепция за кафенетата, които са неразривна част от градската култура – те са по-скоро антични, автентични, в класическия стил на отминалите времена и не се доближават чак толкова до модерния дизайн, който наблюдаваме в мегаполисите.
„Моите любими италиански кафенета не са за работа или за да прекарваш прекалено дълго време там, но задължително трябва да имат характерния, огромен бар ъгъл, където всичко се случва – можеш да си поръчаш за хапване или за пиене различни видове кафе, да доловиш някоя новина, която се обсъжда разгорещено. Докато останалата част от кафенето е малка – масички пред него, с много хора, сгушени над чашите си“ , споделя Верняно.
Всичко важно се случва на кафе бара, всъщност, казва тя!
С напредъка на времето, кафенетата станаха повече място за социализация, отколкото за ритуала „пиене на кафе“. Така че все по-често те са по-малко обвързани с продукта, отколкото с комуникацията и с това, което е около самия продукт.
„Има различни видове кафетерии – аз харесвам торинските кафенета, които, както казах, са в стила на миналото, с антични, дървени панели и антични чашки за кафе“. казва Каролина.
Категорична е, че 140-годишните традиции на „Caffe Vergnano 1882” се изразяват именно в това – да са в крак с времето, което ги прави модерни и днес.
“Комбинираме новите тенденции в представянето и създаването на продукта, като имплементираме модерните идеи в имиджа на бранда. Придържаме се към миналото като основа, за да се движим напред“.
Тайната за успеха на фамилията Верняно всъщност никога не е била крита – тя е упорита работа!
„Трудолюбиви сме и сме мечтатели на едро, но и сме много обединени. Това е тайната на успешния ни семеен бизнес. Всички имаме много стабилен пример от предишните поколения Верняно, така че от малки сме отгледани със съзнанието, че трябва да продължим това, което е започнато, независимо от предизвикателствата. Имаме доста интересни ритуали – срещите на борда на директорите се провеждат на кафе бара в компанията ни, например. Най-важните решения се взимат бързо - на кафе среща на този бар, докато сме прави и пием espresso!”, разкрива Верняно.
Заради социалния аспект, кафето все повече ще бъде част от културата и социалната среда. И макар да е сред най-познатите напитки, митовете и легендите за него са безкрайни, както и въпросителните.
„Най-голямата мистерия за кафето е къде се е родило то. Дъщеря ми беше направила проучване и бе открила, че имало някога фермер с много овце. Той открил, че те похапвали някакъв странен червен плод, който се оказал кафе и след това ставали страшно въодушевени и енергични. Оказва се, че хората започнали да пият кафе, следвайки примера на овцете. Забавна е тази легенда. Има още много мистерии – като например как кафето е стигнало до определени големи градове, а не до други...“, усмихва се Каролина Верняно.
Пътят на успеха, заключен между големите мечти и усиления труд, се оказва общ за жените в кафе индустрията навсякъде по света. Техните истории са обнадеждаващи, показващи характер, сила, постоянство и непреклонност.
„Разказваме невероятните истории на тези 21 жени през снимките в плантациите в Доминиканската република. Фамилията Верняно има мисия да им помогне именно в тази еманципация на съзнанието - какво всъщност искат да получат от труда си и занапред. Избрах да ги подкрепя, защото усетих връзката. Ролята, която имам в компанията, но и тази като жена е да балансирам семейството и работата, които са важни за оцеляването ми. Мислех, че трябва да направя нещо за хората и местата, които са свързани с това оцеляване, като част от тази връзка“, разказва за мотивацията си изпълнителният директор на „Caffe Vergnano 1882”.
Каролина Верняно може да направи първите си впечатления и дори заключения за човека, с когото пие кафе за първи път...
„Само докато го наблюдавам как пие кафето си и какво кафе е избрал, дали си слага захар много бавно, дали разбърква напитката си, как държи чашата и дали кафето изстива, докато бъде отпито... Ако си поръчаш кафе и го оставиш да изстине, понякога ми идва кажа: „Хайде де!“, шегува се Каролина. „Kафето казва много за човека, който го пие. Така, например, ти пиеш капучино, което означава, че си много креативна“, анализира ме тя.
Да пиеш кафе е тренд, защото е красиво, атрактивно, очарователно.
Откриваме поредицата She Is The One in Business с една красива италианка, която намира своето вдъхновение и любов всяка сутрин на дъното на любимата си розова чаша с кафе – Каролина Верняно, изпълнителен директор на „CAFFE VERGNANO 1882”.
Снимка: Личен архивМожеш да имаш интеракция с напитката си, казва още тя. Дама с капучино е прекрасна комбинация за снимки, просто защото кафето е очарователен продукт, казва ми тя. И добавя:
„Обожавам България. Хората тук са доста енергични. Усещаш, че нещо хубаво и динамично може да ти се случи в София! Бях чула, че тук населението е застаряващо – мисля, че това е далеч от истината. Тук хората ми изглеждат доста младолики и активни. Видях само хора, от които блика живот! Espresso People!”
С началото на есента започваме поредица от разговори за успеха и женските тайни, за привличането му. Всяка една от историите на успешните Първи дами в Бизнеса у нас и в чужбина ще откривате в портала Dir.bg до месец май, когато нашето вдъхновяващо приключение ще завърши с фотоизложба на забележителните дами в бизнеса от нашата селекция.
Снимка: Личен архив*She`s The One in Business е специален проект на Dir.bg.
НАЙ
Само за 5 години: Yettel подобрява близо 5 пъти енергийната ефективност на мрежата си
Виена: Спирането на доставките от "Газпром" е предупреждение към бизнеса
Поръчката за ремонта на ПАВЕЦ "Чаира" се провали
Потвърдено: Работник в испански супермаркет е бил незаконно уволнен за това, че е ял крокет
Биткойнът за първи път надхвърли прага от $95 000 под въздействието на "ефекта Тръмп"
Виена: Спирането на доставките от "Газпром" е предупреждение към бизнеса
Поръчката за ремонта на ПАВЕЦ "Чаира" се провали
"Форд" съкращава 14% от работните места в Европа след драстичен спад в продажбите