Каролина Верняно: Както пия кафето си, така и живея – бързо, стриктно, espresso!
Една италианка в София: Изпълнителният директор на „Caffe Vеrgnano 1882” за бизнеса като еманципация
Вдъхновението в наши дни може да се открие навсякъде – онлайн, в бар, в телевизионно предаване или филм, по старомодния начин – на среща. Вдъхновение в наши дни несъмнено ще откриеш в думите на всяка една от дамите на върха, които ще ви представим в специалното издание на She`s The One: Първите Дами в Бизнеса. С началото на есента започваме поредица от разговори за успеха и женските тайни, за привличането му. Всяка една от историите на успешните Първи дами в Бизнеса у нас и в чужбина ще откривате в портала Dir.bg до месец май, когато нашето вдъхновяващо приключение ще завърши с фотоизложба на забележителните дами в бизнеса от нашата селекция.
Откриваме поредицата She Is The One in Business с една красива италианка, която намира своето вдъхновение и любов всяка сутрин на дъното на любимата си розова чаша с кафе – Каролина Верняно, изпълнителен директор на „CAFFE VERGNANO 1882”. Създадено в живописното градче Киери в подножието на Торинските хълмове, CAFFE VERGNANO е символ на италианската еспресо култура и традиция. Отличава се с високото си качество, автентичен вкус и цели 140 години опит в производството на кафе. Понастоящем една от най-старите пекарни за кафе в Италия е в ръцете на третото и четвъртото поколение на семейство Верняно. А у нас, Caffе Vergnano е част от 24/7 портфолиото на Кока-Кола ХБК България, като страната ни бе и първият пазар в групата на Кока-Кола ХБК, който започна да предлага популярната италианска марка на своите клиенти и потребители.
***
Aроматът на кафе е интегрална част от живота на Каролина Верняно още от онези съботи, когато едва двегодишна прекарва деня с баща си във фабриката.
„Винаги съм била много близо до аромата на кафето. Родителите ми работеха през цялата седмица, като мама бе изключително ангажирана и през уикендите. Когато посещавах татко на работа, предимно проверявахме продукцията и организирахме програмата за седмицата в офиса му. Фабриката за кафе се характеризира най-ясно и описателно с аромата на кафе, който те обгръща, докато пакетират продукцията или докато чуваш как машините за печене на зърната работят. Невероятно усещане! Ароматът на кафе ме обгръща като парфюм и до ден днешен, навявайки ми усещането за уют и дом. Затова, когато влизам във фабриките – това ме връща носталгично към първите ми спомени от дете – как съм в офиса на татко и си представях, че също работя в мой малък офис – организирах, подреждах, наблюдавах“, споделя Каролина.
За първи път е в България и е категорична, че доста сме я разглезили, защото първото място, което посещава е забележителният The Residence Exclusive Club, където представя интернационалния благотворителен проект „Women in Coffee”. Той обръща внимание на предизвикателствата, пред които биват изправени жените в кафе индустрията. Women in Coffee (WIC) е проект, създаден през 2018 г. с основната цел да събира средства и да подпомага жените в кафе плантациите. Днес, WIC разширява обхвата си, за да подкрепя жените в кафе бизнеса в целия свят в техния път, независимо в коя част от бизнеса са - производство на суровина или продажба на готов продукт.
Откриваме поредицата She Is The One in Business с една красива италианка, която намира своето вдъхновение и любов всяка сутрин на дъното на любимата си розова чаша с кафе – Каролина Верняно, изпълнителен директор на „CAFFE VERGNANO 1882”.
Снимка: Личен архивНаред с този проект, Каролина Верняно и компанията ѝ реализират и проекти, свързани с борбата срещу насилие над жени и програми, свързани с обучението и развитието на деца, като построяването на библиотека за жителите на Марсала, Хондурас, например.
“Всичко, което правя, до някаква степен е вдъхновено от картините на детството ми – ароматът на кафе за мен винаги е носил усещането, че нещо трябва да се случи, да се отгледа, да бъде обгрижено, да се разработи в следващите години. От малка бях доста въвлечена в кафе бизнеса, не само като присъствие, но и като слушател. Така учех постоянно, затова и този аромат е ароматът на моето детство, но и сигнал за действие!“
Като посланик на жените в кафе индустрията, Каролина Верняно залага на розовия цвят. Пристига на събитието в бледо розов костюм, с разпусната коса и стилни, но не и фрапантни бижута. Жестикулира, говори чудесен английски с италианска напевност, емоционална е и се смее високо и заразително. Погледът ѝ пада предимно върху детайлите – чашите, в които ѝ сервират кафе, като не пропуска да отбележи колко ѝ допада дизайна им.
„Моето кафе е чистото espresso в най-красивата по възможност чаша. Ако е розова – още по-добре. Ако говорим за espresso кафе, честно казано, смятам, че името му идва от концепцията за бързина, скорост. Espresso по-скоро звучи като нещо, което се случва за кратко време. Когато говорим за ритуала на espresso кафето в Италия – той е просто сипваш кафето в чашата и го изпиваш почти на екс. За мен espresso звучи като „моето бързо кафе“. Но разбира се espresso е тясно свързано и с усещания за мен – това е моят сутрешен жест за посрещане на деня, когато съм сама вкъщи. За мен кафето е изразяване и на чувства, със сигурност“, споделя Каролина Верняно.
Ако трябва да оприличи темперамента си на различните видове кафе, които произвежда фамилията Верняно – категорична е:
„Аз съм espresso” „Стриктна съм, доста съм бърза, кратка, ясна и съм бетон, когато реша нещо. Начинът, по който пия кафето си, е начинът, по който живея живота си и по който работя – без да губя време, коректно, espresso!“, споделя италианката.
В родината ѝ има конкретна концепция за кафенетата, които са неразривна част от градската култура – те са по-скоро антични, автентични, в класическия стил на отминалите времена и не се доближават чак толкова до модерния дизайн, който наблюдаваме в мегаполисите.
„Моите любими италиански кафенета не са за работа или за да прекарваш прекалено дълго време там, но задължително трябва да имат характерния, огромен бар ъгъл, където всичко се случва – можеш да си поръчаш за хапване или за пиене различни видове кафе, да доловиш някоя новина, която се обсъжда разгорещено. Докато останалата част от кафенето е малка – масички пред него, с много хора, сгушени над чашите си“ , споделя Верняно.
Всичко важно се случва на кафе бара, всъщност, казва тя!
С напредъка на времето, кафенетата станаха повече място за социализация, отколкото за ритуала „пиене на кафе“. Така че все по-често те са по-малко обвързани с продукта, отколкото с комуникацията и с това, което е около самия продукт.
„Има различни видове кафетерии – аз харесвам торинските кафенета, които, както казах, са в стила на миналото, с антични, дървени панели и антични чашки за кафе“. казва Каролина.
Категорична е, че 140-годишните традиции на „Caffe Vergnano 1882” се изразяват именно в това – да са в крак с времето, което ги прави модерни и днес.
“Комбинираме новите тенденции в представянето и създаването на продукта, като имплементираме модерните идеи в имиджа на бранда. Придържаме се към миналото като основа, за да се движим напред“.
Тайната за успеха на фамилията Верняно всъщност никога не е била крита – тя е упорита работа!
„Трудолюбиви сме и сме мечтатели на едро, но и сме много обединени. Това е тайната на успешния ни семеен бизнес. Всички имаме много стабилен пример от предишните поколения Верняно, така че от малки сме отгледани със съзнанието, че трябва да продължим това, което е започнато, независимо от предизвикателствата. Имаме доста интересни ритуали – срещите на борда на директорите се провеждат на кафе бара в компанията ни, например. Най-важните решения се взимат бързо - на кафе среща на този бар, докато сме прави и пием espresso!”, разкрива Верняно.
Заради социалния аспект, кафето все повече ще бъде част от културата и социалната среда. И макар да е сред най-познатите напитки, митовете и легендите за него са безкрайни, както и въпросителните.
„Най-голямата мистерия за кафето е къде се е родило то. Дъщеря ми беше направила проучване и бе открила, че имало някога фермер с много овце. Той открил, че те похапвали някакъв странен червен плод, който се оказал кафе и след това ставали страшно въодушевени и енергични. Оказва се, че хората започнали да пият кафе, следвайки примера на овцете. Забавна е тази легенда. Има още много мистерии – като например как кафето е стигнало до определени големи градове, а не до други...“, усмихва се Каролина Верняно.
Пътят на успеха, заключен между големите мечти и усиления труд, се оказва общ за жените в кафе индустрията навсякъде по света. Техните истории са обнадеждаващи, показващи характер, сила, постоянство и непреклонност.
„Разказваме невероятните истории на тези 21 жени през снимките в плантациите в Доминиканската република. Фамилията Верняно има мисия да им помогне именно в тази еманципация на съзнанието - какво всъщност искат да получат от труда си и занапред. Избрах да ги подкрепя, защото усетих връзката. Ролята, която имам в компанията, но и тази като жена е да балансирам семейството и работата, които са важни за оцеляването ми. Мислех, че трябва да направя нещо за хората и местата, които са свързани с това оцеляване, като част от тази връзка“, разказва за мотивацията си изпълнителният директор на „Caffe Vergnano 1882”.
Каролина Верняно може да направи първите си впечатления и дори заключения за човека, с когото пие кафе за първи път...
„Само докато го наблюдавам как пие кафето си и какво кафе е избрал, дали си слага захар много бавно, дали разбърква напитката си, как държи чашата и дали кафето изстива, докато бъде отпито... Ако си поръчаш кафе и го оставиш да изстине, понякога ми идва кажа: „Хайде де!“, шегува се Каролина. „Kафето казва много за човека, който го пие. Така, например, ти пиеш капучино, което означава, че си много креативна“, анализира ме тя.
Да пиеш кафе е тренд, защото е красиво, атрактивно, очарователно.
Откриваме поредицата She Is The One in Business с една красива италианка, която намира своето вдъхновение и любов всяка сутрин на дъното на любимата си розова чаша с кафе – Каролина Верняно, изпълнителен директор на „CAFFE VERGNANO 1882”.
Снимка: Личен архивМожеш да имаш интеракция с напитката си, казва още тя. Дама с капучино е прекрасна комбинация за снимки, просто защото кафето е очарователен продукт, казва ми тя. И добавя:
„Обожавам България. Хората тук са доста енергични. Усещаш, че нещо хубаво и динамично може да ти се случи в София! Бях чула, че тук населението е застаряващо – мисля, че това е далеч от истината. Тук хората ми изглеждат доста младолики и активни. Видях само хора, от които блика живот! Espresso People!”
С началото на есента започваме поредица от разговори за успеха и женските тайни, за привличането му. Всяка една от историите на успешните Първи дами в Бизнеса у нас и в чужбина ще откривате в портала Dir.bg до месец май, когато нашето вдъхновяващо приключение ще завърши с фотоизложба на забележителните дами в бизнеса от нашата селекция.
Снимка: Личен архив*She`s The One in Business е специален проект на Dir.bg.
НАЙ
Променят наредбата за отпуските
Webit на 18: От българска мечта до глобална платформа за бъдещето
Либерализацията на тока за бита се отлага за неопределено време
Филип Морис избра България за експериментално изпитване на алтернативни разновидности тютюн
Работодателите с категорична подкрепа за присъединяването ни към еврозоната от 2026 г.
Либерализацията на тока за бита се отлага за неопределено време
Променят наредбата за отпуските
Хотелиери настояват за незабавно спиране на ремонтите по "Тракия" преди туристическия сезон