Американската корпорация Епъл (Apple) оглави рейтинга на най-скъпите търговски марки и е оценена на 205,5 милиарда долара, което е с 12 процента повече в сравнение с 2018 година, съобщи в електронното си издание сп. "Форбс".

И докато Епъл запазва лидерската си позиция, Гугъл (Google) бързо се доближава до него със 167,7 милиарда долара оценка на търговската марка, което е нарастване с 23 на сто. Майкрософт (Microsoft) се нарежда на трето място със 123,5 милиарда долара.

Общата стойност на 100-те най-скъпи бранда е 2,33 трилиона долара, което е с 8 процента повече, отколкото през миналата година. Най-бързо се вдига стойността на компаниите от сектора на информационните технологии и най-вече на Амазон (Amazon), нараснала с 37 на сто до 97 милиарда долара.

От рейтинга на топ-100-те световнит бранда 56 са на американски компании. Следват ги германските с 11 търговски марки, Франция със 7 и Япония с 6.

Амазон е на четвърто място в рейтинга на най-скъпите брандове в света, следван от Фейсбук (Facebook), Кока-Кола (Coca-Cola), Самсунг (Samsung), Дисни (Disney), Тойота (Toyota) и МакДоналдс (McDonald's).