Европейският производител "Еърбъс" (Airbus) откри нова поточна линия за своя пътнически самолет "А321нео" (A321neo) в Тулуза, отговаряйки на рекордно високото търсене на по-малки самолети, извършващи курсове на средни разстояния. Така компанията "връща към живот" изоставения хангар, в който беше произвеждан вече спреният от производство "A380 суперджъмбо" (A380 superjumbo), съобщава Ройтерс.

Френският министър на финансите Бруно Льо Мер посети частично автоматизирана линия, разположена в производствения комплекс "Жан-Люк Лагардер". До 2026 г. в него трябва да бъдат създадени 700 работни места или около половината от общия брой на наетите служители, когато заводът изцяло заработи.

Преобразяването на завода подчертава изместването на вниманието на авиационната индустрия от големите самолети, като двуетажния "A380", към по-малки модели, които се радват на "попътен вятър" заради увеличения обхват на полет и растящо търсене.

Моделът на "A321нео" на "Еърбъс" е най-голямата версия на серията самолети "A320", която бе представена с нови двигатели през 2010 г.

Обектът в Тулуза представлява осмата поточна линия за производство на самолети от серията "A320". Първият самолет трябва да слезе от поточната линия в края на 2023 г. и да бъде доставен през 2024 година.

Новата линия е част от реорганизация, която според "Еърбъс" ще помогне да се увеличи общото производство на самолети от серията "A320" до 75 на месец през 2026 г. Сега месечният обем на производство на подобни самолети е около 45 броя.