Американската верига за бързо хранене Бъргър Кинг (Burger King) започна да продава в 2500 заведения в Европа хамбургер с месо на растителна основа, информира Асошиейтед прес.

Веригата избра за доставчик на европейския си вегетариански Ребъл уупър (Rebel Whooper) малката холандска компания Веджитериън бучър (Vegetarian Butcher), която преди 11 месеца бе придобита от Юниливър (Unilever), вместо продуктите на радващите се на голяма популярност в САЩ Импосибъл фуутс (Impossible Foods) и Бийонд мийт (Beyond Meat).

Веджитериън бучър, основана през 2007 година, произвежда от растителни протеини пилешко месо, кренвирши за хот дог, наденички, дори риба тон и продава продуктите си в 17 европейски страни.

В САЩ Бъргър кинг пожъна успех сред клиентите си с хамбургера Импосибъл уупър (Impossible Whooper), месото за който е произведено от Импосибъл фуудс. Продуктите на Импосибъл фуудс обаче не са разрешени за продажба в ЕС, тъй като съдържат генномодифицирани съставки. Въпреки това компанията е подала заявление миналия месец и очаква решение от Европейския орган за безопасност на храните, посочи говорител на холандското правителство.

Бъргър кинг посочи, че от месеци работи с Веджитериън бучър, за да приспособи рецептата и да гарантира, че кюфтетата за хамбургерите имат типичния вкус на месо, печено на скара, с което веригата е известна, допълва "Файненшъл таймс".

Компанията ще продава всички свои продукти с месо на растителна основа в Европа под марката "Ребъл", като на някои пазари вече е пуснала хамбургера с пилешко месо Ребъл чикън кинг (Rebel Chicken King).

Според оценка на банка Ю Би Ес (UBS) пазарът за месо на растителна основа до 2025 г. ще достигне 50 млрд. долара, макар че ще остане малък спрямо пазар на "традиционно" месо, който се равнява на 1,2 трлн. долара годишно.

През последните пет години пазарът на заместители на месото на растителна основа в Източна Европа е нараснал със средно 22 процента годишно и с 13 процента в Западна Европа, допълва АП, позовавайки се на оценка на Юромонитър интернешънъл (Euromonitor International). В САЩ растежът е 12 процента годишно.