Акциите на германската спортна марка Puma се сринаха с до 18% в петък, след като компанията публикува по-слаби от очакваното резултати за второто тримесечие и намали годишната си прогноза, посочвайки негативното влияние на американските мита върху вноса от Китай.

В предварителен доклад, публикуван след края на търговската сесия в четвъртък, Puma обяви, че вече очаква спад в продажбите за цялата година с "ниско двуцифрено число", вместо предишната прогноза за ръст в ниския до средния едноцифрен диапазон.

Освен това Puma предвижда оперативна загуба за 2025 г., което е рязък завой спрямо предишната прогноза за печалба между 445 и 525 милиона евро."На фона на продължаващата геополитическа и макроикономическа несигурност, очакваме, че както секторни, така и вътрешни предизвикателства ще продължат значително да влияят на представянето на компанията през 2025 г.", се казва в изявление на компанията.

Основните проблеми, според компанията, включват слаба динамика на марката, неблагоприятни промени в каналите за продажба, митата на САЩ, прекомерни складови наличности.

Puma съобщи, че намалява вноса от Китай в САЩ и планира повишение на цените от октомври, но все пак очаква митата да доведат до загуба от около 80 милиона евро в брутната печалба за 2025 г.

Новият изпълнителен директор Артур Хьолд, поел поста на 1 юли, призна за вътрешни слабости. "Трябва честно да се вгледаме в себе си - резултатите ясно показват, че не изпълняваме собствените си очаквания", каза той в разговор с медиите.

Продажбите за второто тримесечие са намалели с 2% спрямо миналата година (на база валутна корекция), достигайки 1.94 милиарда евро, далеч под очакваните 2.06 милиарда евро. Оперативната загуба за тримесечието (без еднократни разходи) е 13.2 милиона евро. Puma е отчела еднократни разходи от 84.6 милиона евро, свързани с програма за ефективност. Най-големият спад в продажбите е в Северна Америка (минус 9%), както и в Европа и Азиатско-тихоокеанския регион. Акциите на Puma са паднали наполовина от началото на годината, засегнати от търговски натиск и слабо потребителско търсене в силно конкурентната спортна индустрия.

Още през май Puma предупреди за ценови повишения в сектора заради митата, но подчерта, че други по-силни марки на американския пазар ще водят в този процес."Не искаме да сме лидер в повишаването на цените на американския пазар", каза финансовият директор Маркъс Нойбранд тогава. "Има други играчи в индустрията, за които САЩ са много по-важен пазар", допълни той. 

 

ИЗБРАНО