Има вероятност германският концерн за спортни обувки и облекло Адидас (Adidas) да продаде дъщерното си дружество Рийбок (Reebok). Окончателното решение се очаква през март догодина, съобщи компанията майка, цитирана от световните агенци.

Като част от разработването на новата си петгодишна стратегия Adidas започна оценка на стратегически алтернативи за Reebok. Те включват както потенциалната продажба на марката, така и възможността тя да остане част от групата. Решението ще бъде обявено на 10 март 2021 година, когато официално ще бъде представена новата стратегия на компанията, се посочва в изявление, публикувано снощи на сайта на концерна.

Reebok постигна търговски успех в края на 90-те години, след като пусна на пазара тогавашната линия на маратонките "Answer" на Алън Айвърсън (една от легендите на НБА) и обувката "Shaqnosis" на Шакил О'Нийл. Компанията има и 10-годишен договор за производство на фланелки за Националната футболна лига (NFL) на стойност 250 милиона долара, отбеляза CBS в публикация по темата.

Adidas придоби Reebok през 2006 година за $3.8 милиарда с намерението да увеличи приходите си от продажби на маратонки и дрехи. Продажбите на Reebok се забавиха през следващите години, включително със значителен спад през 2012 г. През 2016 г. Adidas реализира план за обръщане на тенденцията за Reebok, наречен Muscle Up. Adidas заяви, че Reebok е реализирал печалба две години по-късно.

Неотдавна обаче бе съобщено, че дъщерната марка е пострадала по-силно от коронавирусната пандемия в сравнение с Adidas. През второто тримесечие на 2020 година приходите от продажби на Adidas са намалели с 33 на сто, а на Reebok - с 42 на сто.

Всичко вървеше добре в Reebok, докато NFL реши да не подновява договора си и конкурентите само това чакаха, каза анализаторът на Wells Fargo Том Никич пред CBS MoneyWatch. Nike взе договора за NFL; Under Armour зае мястото в спортните облекла, а Lululemon взе своето, като постигна печалба от продажбата на дамски дрехи, каза Никич. Оттогава Reebok се опитва да се пребори, каза той.

Сделките с певиците Ариана Гранде и рапърката Карди Би, както и затварянето на 250 магазина помогнаха на Reebok да се възстанови, твърдят анализатори.

Сега Adidas се опитва да продаде Reebok, защото някога мощната марка се е превърнала в яма за пари, каза Никич.

"Те са вложили много време и усилия в опити да подобрят марката и да повишат рентабилността", каза той. "Стигнаха до рентабилност, а миналата година марката нарасна само с 2%. Стигнаха до момент, в който казаха: "Направихме всичко, което можем с тази марка".