Процентът на българите, пазаруващи онлайн през 2021 г. продължава да нараства, но въпреки това страната ни е на опашката по този показател в Европейския съюз. Това показват последните данни на Евростат за поведението на потребителите.

Според тях 42% от нашите сънародници, които имат достъп до интернет, са осъществили поне една покупка онлайн. Това прави почти двойно увеличение на потребителите в страната спрямо 2019 година, когато едва 22% от българите са използвали интернет за пазаруване.

Въпреки сериозния ръст през последните години, България остава на опашката на Европейския съюз по този показател. Малко пред нас се нарежда Румъния с 44% като любопитен е фактът, че само допреди 5 години северната ни съседка е изоставала доста сериозно от България със своите под 15% онлайн купувачи през 2017 г.

Въпреки сериозния ръст, който се забелязва в България и Румъния, и двете държави изостават доста спрямо средните показатели за Европейския съюз, които достигат до 74%. Отличници в това отношение са Нидерлания, Дания и Швеция, където съответно 94%, 92% и 89% от жителите с достъп до интернет пазаруват онлайн.

"От 2019 г. до 2021 г. потребителите, които пазаруват онлайн в България се увеличиха почти двойно - от 22% до 42%. Това се дължи и на Covid рестрикциите, заради които много офлайн бизнеси останаха затворени и осъзнаха нуждата да имат функционален уебсайт и перфектно функциониращ онлайн магазин. Именно заради това в последните години се забелязва огромен ръст при поръчките за изработка на сайт и изработка на онлайн магазин в бранша ни. Въпреки че в момента сме на опашката на ЕС, посоката, в която се развиват онлайн бизнесът и дигиталният маркетинг в България ме прави оптимист, че при излизането на новите данни на Евростат през април 2023 г., резултатите ще доближат или дори надминат 50-те процента", обобщава Атанас Мецов, съосновател на дигитална агенция AGMA.


Материалът е предоставен от АГМА Студио