42% от българите вече пазаруват онлайн, но още сме последни в Европейския съюз
Процентът на българите, пазаруващи онлайн през 2021 г. продължава да нараства, но въпреки това страната ни е на опашката по този показател в Европейския съюз. Това показват последните данни на Евростат за поведението на потребителите.
Според тях 42% от нашите сънародници, които имат достъп до интернет, са осъществили поне една покупка онлайн. Това прави почти двойно увеличение на потребителите в страната спрямо 2019 година, когато едва 22% от българите са използвали интернет за пазаруване.
Въпреки сериозния ръст през последните години, България остава на опашката на Европейския съюз по този показател. Малко пред нас се нарежда Румъния с 44% като любопитен е фактът, че само допреди 5 години северната ни съседка е изоставала доста сериозно от България със своите под 15% онлайн купувачи през 2017 г.
Въпреки сериозния ръст, който се забелязва в България и Румъния, и двете държави изостават доста спрямо средните показатели за Европейския съюз, които достигат до 74%. Отличници в това отношение са Нидерлания, Дания и Швеция, където съответно 94%, 92% и 89% от жителите с достъп до интернет пазаруват онлайн.
"От 2019 г. до 2021 г. потребителите, които пазаруват онлайн в България се увеличиха почти двойно - от 22% до 42%. Това се дължи и на Covid рестрикциите, заради които много офлайн бизнеси останаха затворени и осъзнаха нуждата да имат функционален уебсайт и перфектно функциониращ онлайн магазин. Именно заради това в последните години се забелязва огромен ръст при поръчките за изработка на сайт и изработка на онлайн магазин в бранша ни. Въпреки че в момента сме на опашката на ЕС, посоката, в която се развиват онлайн бизнесът и дигиталният маркетинг в България ме прави оптимист, че при излизането на новите данни на Евростат през април 2023 г., резултатите ще доближат или дори надминат 50-те процента", обобщава Атанас Мецов, съосновател на дигитална агенция AGMA.
Материалът е предоставен от АГМА Студио
НАЙ
Доходите от труд нарастват, а делът на разходите за храна намалява
ЕК готви пътна карта за премахване на целия руски внос на изкопаеми горива
Американските власти изготвиха нова обща схема за преговорите за митата
Област София – високи инвестиции и нарастващи заплати, но слабо образование и лоши пътища
ЕК готви пътна карта за премахване на целия руски внос на изкопаеми горива
Доходите от труд нарастват, а делът на разходите за храна намалява
Американските власти изготвиха нова обща схема за преговорите за митата
Област София – високи инвестиции и нарастващи заплати, но слабо образование и лоши пътища