Вероятно на всеки от нас се е случвало да си смени работното място. В обичайната ситуация, повечето хора имат месец предизвестие. Време за пренастройване, в което редуваме поредица от смесени чувства. Независимо от причините за напускане, взима превес навикът да бъдем точно с тези колеги, на това работно място. Добри или лоши, тъкмо сме свикнали с тях и се налага да приемем нови, а и те нас. Точно тук се крие разковничето.

Процесът на приемане на нов човек или хора е двустранен. Разбира се, може би по-неловко се чувства този, който се присъединява към даден колектив. Но, във всички подобни ситуации и влизането на нов колега в дадена компания, също е свързано с частично неудобство. Представете си, тъкмо сте установили някакви адекватни работни и дори приятелски взаимоотношения с колегите си и изведнъж хармонията бива нарушена. И то, не защото очаквате този някой да дойде и да я развали. А защото трябва да се съобразявате и да се опитате да внедрите колегата си, за да ви бъде по-лесно и на вас и на него. В същото време, той също трябва да направи усилия да се адаптира към създадената работна атмосфера.

Често, конкуренцията се оказва водеща причина за многото неприятни ситуации, в които всеки от нас се озовава, но умишлено нея ще я оставим настрана. Нека не забравяме в такива моменти, че когато една компания е успешна, е в резултат на общите екипни усилия, а не само и единствено на труда на един човек. Така е и когато е неуспешна. И в двата случая, изборът и решенията кой да работи в нея, са само в правомощията на мениджъра на компанията.

Сблъсъкът на характери в една работна среда е неминуем. И никой не може да ви гарантира, че всичко ще е по мед и масло. Но, всеки от вас трябва да се старае да приеме всички тези особености и да развива идеята за екипност. Не е нужно дори толкова да се харесваме, а да се научим да работим продуктивно заедно. Все пак, ако постигнем и нужната хармония в отношенията е допълнителен плюс. Сигурно сте забелязали и че как се разбирате с даден колега, не е константна величина. Както е в живота въобще с всичките ви приятели и понякога близки. Затова, когато постъпвате на нова работа, не е нужно да надделяват емоциите, а смело и отговорно да продължите напред. Времето показва на всички ни кое и как е правилно. Важното е да доказвате с всеки изминал ден, че сте професионалист и вършите работата си изрядно, да давате добър пример. Ако го оценят, добре. Ако ли не, не забравяйте, че има и други компании.