WorkTalent.com е новата платформа на Dir.bg за търсене и предлагане на работа и стаж.

В желанието ни да се опитаме да подобрим комуникационната среда между работодател и кандидат, днес ще разгледаме още една любопитна тема, тази за изграждането на личния ни бранд.

Нека първо да разясним какво е личен бранд (*марка)?

За начало е добре ясно да разграничим добрата ни репутация и личният ни бранд, които не означават едно и също нещо. Докато репутацията е свързана с доверието, вашият личен бранд е свързан с видимостта и ценностите, които външно представяте. Или образно казано, личният бранд е да покажете себе си по такъв начин, какъвто на вас ви се да ви видят.

Обичайно вашата репутация се състои от мненията и вярванията, които хората формират за вас въз основа на вашите колективни действия и поведение. Всеки от нас има изградена някаква репутация. Добър пример за това е, ако приемем че хората казват за вас, че сте много работлив човек, но винаги закъснявате за среща и за началото на работния ден.

При изграждането на личния ви бранд, можете да съгласувате намеренията си с действията. Това означава, че започвате процес на промяна на вашите решения и поведение, за да се опитате да повлияете на това как другите ви виждат и да им помогнете и накарате да се свържат както емоционално, така и интелектуално с образа, който се надявате да изобразите.

Ако сме успели да ви разясним какво представлява личният бранд и защо той има значение, ще ви подскажем как можете да започнете да изграждате свой собствен:

Стъпка номер 1
Опитайте се да се самоанализирате и да разберете какво ви кара да правите нещо или да не го правите. Ще ви дадем няколко насоки, които да ви помогнат да идентифицирате някои от ценностите, вярванията или целите, които в момента ви движат. Отговорете кратко и ясно на следните няколко въпроса, записвайки си внимателно резултат:

  • Какво ви мотивира да ставате рано сутрин и да отивате на работа?
  • Какви ваши умения или таланти ви карат да се гордеете най-много?
  • Кои са тези умения, които ви карат да сте любопитни, но тепърва ще полагате усилия да изградите?
  • Какъв вид задачи или случващи се проекти ви зареждат с позитивна енергия?
  • Кои са тези теми, които предизвикват най-много вашия интерес?
  • Помислете, какво бихте направили, така че след десет години то да допринесе за развитието на света?
  • Какво е общо намирате между хората, на които най-много се възхищавате?

Идентифицирането и отразяването на всичко това, което ви кара да вървите напред, както и това, което целите и желаете да постигнете, безспорно ще ви помогне да впрегнете съществуващите си умения и компетенции, с които да демонстрирате съзнателно поведение, което ще направи най-силните ви страни видими навън. Всичко това ще ви накара да обмислите какви нови умения може да се наложи да развиете, за да стигнете до мястото, където искате да отидете възможно най-скоро и да си поставите ясна цел затова.

Стъпка 2:
Опитайте се да свържете вашите ценности и изграден личен бранд с целите на организацията, за която работите. Учете се от успешните хора около вас, които ви правят силно впечатление и на които много други се възхищават. Наблюдавайте внимателно тяхното поведение и какво и как правят, кои са техните най-силни страни, които виждате, че помагат на бизнеса им да върви напред. Анализирайки това, върнете се в стъпка 1 и вижте дали и вие правите нещо от това, на което се възхищавате по същия начин. Ако се окаже, че не виждате много съвпадения, ще е нужно да разширявате и още и още компетенциите си.

Стъпка 3:
Очертайте ясно вашите цели в краткосрочен план. За да получите повече и по-добри възможности е нужно да успеете да представите личния си бранд пред важните за вас хора, така че да ви гласуват доверие и повече отговорности. За целта е изключително важно да сте наясно как ще достигнете вашите цели, които сте представил и са възприети точно по начина, по който ви се иска на вас. Опитайте се да се позиционирате като човек, който има способността да окаже по-голямо цялостно влияние върху развитието на организацията.

Стъпка 4:
Направете себе си видим за важните хора около вас. Подчертавайте в подходящ момент вашите умения и интереси и как тези компетенции могат да бъдат от полза за цялата организация и хора, свързани с нейното успешно развитие. Формулирайте ясно всичко онова, с което смятате че ще направите разликата и вашето присъствие, работа и идея няма да останат незабележими.

Публикацията е предоставена от WorkTalent.com