Тесла (Tesla) планира да обяви днес, че е започнала да продава соларни панели и свързаното с тях оборудване с над 38 процента под средната им цена за страната. Това съобщи днес в. "Ню Йорк таймс", цитиран от Ройтерс и БТА.

Компанията цели да намали цените, като стандартизира системи и изисква клиентите да поръчват артикулите онлайн, информира вестникът.

След като обяви спад от 36 процента в цените на соларните инсталации през първото тримесечие, Тесла съобщи миналата седмица, че въвежда нова цена за соларното оборудване и стратегия за продажба, без да уточнява детайли.

През 2016 година производителят на електрически автомобили купи СоларСити (SolarCity) за 2,6 милиарда долара и чрез него компанията планираше да предлага на потребителите достъпни соларни панели и домашни системи за съхранение на елекроенергията.

Тесла искаше да продава слънчеви панели в магазините за продажби на дребно и онлайн, за да са в съответствие с луксозните автомобили на компанията.

Стъпката бе рязък завой спрямо популисткото виждане на СоларСити да направи слънчевите панели за покриви, достъпни за всички и продажбите на компанията, след като бе придобита от Тесла, се забавиха. По-късно през миналата година Тесла намали цените на слънчевите системи за жилища.

В същото време слънчевите керемиди, които компанията представи в края на 2016 година, тепърва предстои да бъдат произведени в значими количества.

Главният изпълнителен директор на Тесла Илон Мъск каза,че соларният покрив, който генерира слънчева енергия без необходимост от традиционни панели на покрива, е крайъгълен камък от стратегията му да продава начин на живот без изкопаеми горива с марката Тесла.

Засега Тесла не е отговорила на запитванията на Ройтерс за коментар.