Суша: Панамският канал отряза допълнително броя на корабите
Обикновените товарните кораби и тези, превозващи втечнен природен газ, чакат средно 17 дни, за да преминат през канала, а петролните танкери - почти 13 дни
Панамският канал ще намали през идните месеци допълнително броя на корабите, които използват водния път поради най-голямата суша от над 70 години, заявиха местните власти.
Управата на Панамския канал (Panama Canal Authority - ACP) каза, че е била принудена да вземе такова решение поради влиянието на най-сухия октомври, откакто е започнала метеорологичната статистика през 1950 г., предаде Би Би Си.
Феноменът Ел Ниньо е допринесъл за тежката суша, според ACP.
В резултат прогнозата е за увеличаване на разходите за доставка на стоки по целия свят.
Ройтерс отбеляза, че между 3-и и 6 ноември ще бъдат издавани само по 25 разрешения за преминаване през канала, които се получават след предварителна резервация, съобщиха от управата на Панамския канал. Броят на разрешенията ще продължи да бъде ограничаван, докато достигне до 18 на ден, считано от 1 февруари 2024 г.
Броят на корабите, които могат да преминават през канала, е ограничен на 31 дневно от 1 ноември 2023 г.
При нормални условия през Панамския канал преминават по 36 кораба дневно, посочи по-рано Ройтерс.
Обикновените товарните кораби и тези, превозващи втечнен природен газ, чакат средно 17 дни, за да преминат през канала, а петролните танкери - почти 13 дни.
Естественият климатичен модел на Ел Ниньо, свързан с по-топла от обичайното вода в централната и източната тропическа част на Тихия океан, допринася за сушата в Панама.
Нивото на езерото Гатун, захранваният с валежи резервоар, който е основният източник на вода, използван в системата за заключване на канала, "продължи да намалява до безпрецедентни нива за това време на годината", според ACP.
Ограничителните мерки, които вече са в сила, причиниха големи забавяния, като десетки кораби трябваше да чакат, за да използват канала. Тези забавяния "повишиха цените на корабоплаването чрез намаляване на броя кораби в световен мащаб", според анализатори от Администрацията за енергийна информация на САЩ. Закъсненията за някои превозвачи на газ са били рекордно високи в Панама, което повишава цената на доставката на втечнен газ от САЩ, се добавя в анализа.