Милиони зрители в САЩ гледат летните олимпийски игри в Париж - и много от тях получават сериозна доза Снуп Дог като част от изживяването. Като започнем с церемонията по откриването, средната 5-дневна обща аудитория е била 34 млн. зрители. Заедно с останалите събития резултатът е 79% по-силен от този на Олимпийските игри в Токио през 2021 г., съобщава NBC Sports.

Ръководители на Comcast NBCUniversal - телевизионният и стрийминг оператор на Игрите в САЩ - се радват не само на успеха на тяхната продукция, но също така и знаменитостите и личностите, наети като част от отразяването, а именно Снуп Дог, пише Си Ен Би Си (CNBC). Хип-хоп изпълнителят, превърнал се в спортен коментатор и артист, стана неизменна част от Игрите в Париж, среща се със спортисти и техните семейства, спортува с олимпийски звезди и прави анализи.

Моли Соломон, изпълнителният продуцент на Олимпийските игри на NBC, нарече Снуп Дог "посланик на щастието" по време на разговор с пресата тази седмица.

"Бяхме приятно изненадани от популярността му, но никога не трябва да подценявате Снуп Дог", заяви Соломон, като изтъкна неговата "прекрасна комбинация от нахаканост и позитивност, а харизмата и енергията са толкова положителни".

Снуп Дог, който се присъедини към носенето на олимпийския огън, предизвика сериозен интерес в социалните медии - от клипове, на които аплодира заедно с членове на семействата на олимпийците, до заснемане на много селфита със спортисти, включително тенис легендата Били Джийн Кинг.

Той създаде немалко "вайръл" моменти, включително аплодирайки заедно със съпругата и малкия син на американския плувец Кейлеб Дресел, когато отборът на САЩ спечели първия си златен медал и танцуваше в тълпата, докато женският отбор по гимнастика на САЩ отговаряше от тепиха.

Урокът му по плуване от олимпийската легенда Майкъл Фелпс също обиколи интернет.

"Първият път, когато го гледах на олимпийско отразяване, бяха изпитанията по лека атлетика през юни", заяви Криси Бърдсол, студентка в Университета на Уисконсин-Медисън. "Той беше доста забавен. И някак внесе различна гледна точка в света на леката атлетика."

Снимка: Getty Images

Ентусиазирана публика

NBCUniversal разчиташе на успеха на Олимпиадата в Париж и Снуп Дог през последните няколко години.

Рапърът дебютира на Олимпийските игри през 2021 г., когато беше домакин с комика Кевин Харт в Peacock. Докато гледаемостта на Игрите в Токио беше слаба и малко събития на живо бяха излъчени по Peacock, шоуто им завладя публиката, като различни клипове станаха особено популярни.

"Снуп подпали олимпийския свят в Токио", заяви Соломон в интервю за CNBC. "На следващата година ръководителите на NBC се срещнаха със Снуп Дог, за да обсъдят бъдещото му място в излъчването на Олимпийските игри", добави тя. "Той наистина искаше да отиде в олимпийския град и да разкаже историята на спортистите".

Соломон и водещият на "Primetime in Paris" Майк Тирико коментираха работата на Снуп Дог преди Игрите пред медии през юли, като отбелязаха ранното му пристигане преди церемонията по откриването и отношенията му със спортистите.

От своя страна Снуп Дог направи подготовката му да звучи малко по-просто.

"Моята подготовка за праймтайма съм аз", заяви той, добавяйки, че "участва в тренировъчните съоръжения с различни отбори. Аз съм от хората, които обичат да се включват."

Преди игрите Снуп Дог също присъства на олимпийските изпитания и оттогава се появява на различни места. Докато Тирико, певицата Кели Кларксън и бившата звезда на Националната футболна лига Пейтън Манинг водеха церемонията по откриването, Снуп Дог интервюираше американски спортисти, обличайки същия блейзър на Ralph Lauren като тях.

Снимка: Getty Images

"Снуп Дог е един от онези хора, които могат напълно да бъдат многостранни", смята Кендъл Райт, студент в Северозападния университет.

Той беше облечен в екипировка на САЩ, яке на NBC, украсено с името му и тениски с лицата на звездни спортисти като Коко Гауф и Кели Ченг.

"Това е спортно събитие, но не е вашата традиционна публика", заяви за Олимпиадата Джон Фортунато, професор по комуникации и медиен мениджмънт в Бизнес училището на Фордхам към университета Габели. "Виждате го на различни събития и той има толкова ярка индивидуалност, че може да се свърже с публиката като фен. Това всъщност е неговата привлекателност".

"Разбирам защо Снуп Дог и Алекс Купър са включени в Олимпиадата, особено за публиката от хилядолетието и поколението X", казва Джена Миндес, специалист по човешки ресурси от Уудклиф Лейк, Ню Джърси.

Тя е голям фен на гимнастиката и отиде на олимпийските изпитания в Минеаполис това лято. Въпреки това на нея не ѝ допада включването на знаменитости в Олимпиадата.

"Мисля, че за гимнастиката и може би по-малко масовите спортове, големите фенове приемат своя спорт много сериозно и знаменитостите, които влизат в разговора, почти изглежда разводняват спорта", каза тя.

Има "много повече поп култура, знаменитости и много повече Снуп, отколкото сме имали преди", казва президентът на NBC Sports Рик Кордела, като добавя че това е помогнало за популяризирането на Олимпийските игри в Париж.

Снимка: Getty Images

Междувременно шоуто Gold Zone на Peacock, което показва множество спортове на живо едновременно и се води от Скот Хансън от NFL Red Zone, се превърна в голям хит, както и предаването, водено от Алекс Купър, домакин на подкаста Call Her Daddy.

"Ние наистина сме поели по нов път в начина, по който подхождаме към това", казва Кордела за стратегията на Peacock за Олимпийските игри, която до голяма част свързана с гледаемостта на зрителите.

Успехът на Олимпийските игри в Париж следва летните олимпийски игри в Токио през 2021 г. с най-ниска оценка, както и по-слабо гледаните зимни олимпийски игри в Пекин през 2022 г.

Олимпийските игри в Токио бяха изправени пред безброй проблеми. Те бяха отложени с година заради пандемията от COVID-19; на събитията не присъстваха семейства и фенове; малко, ако има такива, събития бяха налични в услугата за стрийминг Peacock; и имаше голяма разлика във времето за зрителите в САЩ.

От 26 юли публиката на Олимпиадата в Париж нараства, отбелязва NBC Sports. Церемонията по откриването, която се проведе на река Сена, имаше 28,6 млн. зрители, спрямо 17,9 млн. за Токио и 26,5 млн. за Игрите в Рио през 2016 г., което я прави най-гледаната церемония по откриването от 2012 г. в Лондон.

Наскоро по време на интервю с Лестър Холт от NBC Nightly News, Снуп Дог заяви, че и в "най-смелите си мечти" не е очаквал да играе тази роля, особено след като е гледал Олимпиадата, когато е бил дете.

"Аз съм най-голямото дете в тълпата", споделя той пред Холт за аплодисментите, получени от американските спортисти на игрите.