Служителите от големите градове в Германия се завръщат в офисите
Много компании насърчават подчинените си да влязат отново в кабинетите, засега фирмените кабинети са заети на 72%
В големите градове на Германия работещите постепенно се връщат в офисите, макар че предпандемичните равнища все още не са достигнати. Това сочат резултатите от проучване на компанията за услуги за недвижими имоти "Джоунс Ланг Ласал" (Jones Lang LaSalle - JLL), цитирано от ДПА.
Служителите в Берлин, Хамбург, Мюнхен, Кьолн, Франкфурт, Дюселдорф и Щутгарт работят в офисите си около 3,6 дни седмично, според доклада. Това е значително над 3,2-та дни седмично през 2023 г., но е под предпандемичната средната стойност от 4 дни работа в офиса седмично.
Процентът на заетост на офисите в седемте града сега е 72 процента - все още под нивото от 79 процента, регистрирано преди пандемията да парализира световната икономика през 2020 г. и да промени навиците за работа от вкъщи, предава БТА.
Много компании обаче напоследък се опитват да накара служителите си да се върнат в офиса. Онлайн търговецът "Амазон" (Amazon) вчера нареди на служителите си в целия свят да се върнат изцяло към работа в офисите.
В Германия завръщането на работните места набира сила и все повече компания отново определят фиксиран брой работни дни в офиса, посочва изследователят Хелге Шойнеман от "Джоунс Ланг Ласал".
По думите й дори служители, които имат свободата да работят "изцяло гъвкаво", все по-често се връщат в кабинетите. Тенденцията се наблюдава в различни сектори, включително в ИТ бранша. Експертите обаче не очакват пълно връщане към работа в офиса в краткосрочен до средносрочен план. Вместо това, отбелязва Шойнеман, през идните години дискусията около дистанционната заетост може да бъде заменена от засилващ се дебат за четиридневна работна седмица.
Изследването влиза в противоречие с изводите на мюнхенския институт "Ифо", който по-рано този месец посочи, че "въпреки призивите на отделни компании за връщане в офиса, редовната работа от вкъщи се утвърди" като практика.
Проучването на "Джоунс Ланг Ласал" се основава на анкета сред 1530 офис служители в седемте германски града през юни.