Около 55-60% от пътната мрежа се планира да бъде включена в тол таксата. Това заяви пред БНР Ясен Ишев, който е председател на УС на Научно-техническия съюз по транспорт.

"С времето този обхват вероятно ще се разширява. Основната цел на по-разширения обхват е това да не се допусне тежкотоварни автомобили да използват второкласна и третокласна пътна мрежа, която не е пригодена за тези тежки товари и много по-бързо ще се разрушава", обясни експертът.

"Миналата седмица на сайта на МРРБ бяха публикувани наредба, изменение и допълнение на правилника за прилагане на Закона за пътищата и текст за таксите, които се събират. Всички те са с цел да приведат тази подзаконова нормативна уредба в съответствие със Закона за пътищата. Струва ми се, че има неразбиране от страна на ползвателите на пътната мрежа. И в момента на "Дунав мост" се събират такси", обясни Ишев и подчерта, че такива такси съществуват и в Европа.

Той даде пример с Австрия, където, освен за винетка, се плаща и отделно за определени съоръжения, например някои тунели. Според него е нормално да се събира отделна такса, например, за тунелите на Шипка и Петрохан.

"Не бих казал, че съоръженията са несигурни. Мисля, че се взимат достатъчно сериозни и адекватни мерки в последно време за тяхното привеждане в нормално експлоатационно състояние", коментира още Ясен Ишев.