Времето от началото на пролетта се използва не само за ремонти, но и за строеж на големите обекти. На фона на пандемията строителството не е прекъсвало. Фирмите спазваха мерките, заяви министърът на регионалното развитие Петя Аврамова по БНТ.

И към момента има ремонтни дейности на АМ "Тракия" (в участъка от 13-и до 20-и километър) до 30 юли, за да бъде освободено движението.

При АМ "Хемус" ремонти има от 19-и до 37-и километър. Там строителните дейности ще продължат и през летния сезон.

От АПИ съобщиха, че от днес се ограничава движението в платното за София на виадукта край с. Потоп, при 19-ти км на автомагистралата. Трафикът в участъка от 18-ти до 20-ти км ще се осъществява двупосочно в изцяло обновеното платно за Варна. Спирането на движението е поради ремонт на връхната конструкция на съоръжението в посока столицата и привеждането й в съответствие със съвременните противоземетръсни изисквания. Ще бъдат рехабилитирани гредите и пътната плоча, ще бъде положена нова асфалтобетонова настилка, с изграждането на нов отводнителен колектор ще се възстанови нормалното отводняване на съоръжението.

За улеснение на трафика всеки петък в пиковите часове в района на 19-ти км ще има две ленти за Варна и една за София. В неделя ще има две ленти за София и една за Варна. Реверсивно движение ще бъде въвеждано и при събирането на няколко почивни дни, като двете ленти за Варна ще бъдат в последния работен ден, а за столицата - в последния почивен ден. Скоростта на движение в участъка е до 50 км/ч.

Виадуктът при 19-ти км на АМ "Хемус" е с дължина 525 м. В експлоатация е от 1975 г. и от тогава не е основно ремонтиран. През миналата година бяха извършени ремонтни дейности на горното и долното строене на съоръжението. Беше премахната изцяло старата настилка на платното за Варна, ремонтирани са стълбове, греди, ригели и лагери. Пътноподдържащото дружество "Автомагистрали" ще работи мобилизирано, за да може при благоприятни метеорологични условия ремонтните дейности в посока София да приключат до края на тази година, посочиха още от АПИ.

 

До края на 2020 г. ще продължат ремонтните дейности в тунел "Витиня", каза още Аврамова.

Тунел "Железница" и участъкът преди това - има добър синхрон между фирмите, копае се по 1,2-2 метра на денонощие, изпълнява се и първична облицовка. Над 800 метра са прокопани и в двете страни на тунела, работи се много активно. До пролетта на 2021 г. ще имаме изцяло прокопан тунел, увери министър Аврамова.

За проблемите във ВиК сектора

ВиК холдинг - идеята за неговото създаване е от 2 години, времето и ситуацията показаха, че създаването му е необходимо. Целта е да се помогне и за стабилизирането на ВиК дружествата в страната. Най-тежко е финансовото състояние на ВиК в Добрич, Шумен, затруднения има и във ВиК Сливен.

Има изготвен нов закон за ВиК, може би след 10 дни ще бъде качен за обществено обсъждане, в него е залегнал принцип за социална търпимост на цената, опериране на един ВиК оператор на една област.

Водният режим в Перник пада през юни

Министър Аврамова увери, че новият водопровод за Перник се ползва, а с отпуснатите средства вече се извършва рехабилитация, подмяна и изграждане на водопроводната система. Имаше много спекулации, че той аварира, над 2000 връзки са направени, а дефектиралите са отстранени.

В момента в язовира има над 17 млн. кубически метра вода, при 20 млн. има предписание за изпускане на водни количества, вероятно през юни режимът за перничани ще бъде премахнат.