Превозвачи искат среща с Асен Василев заради опашките от тирове по границата с Румъния
"Митничари на терен ни казаха, че това е свързано с определени действия, които австрийската държава има по отношение на Шенген спрямо България", заявяват от бранша
Превозвачи искат среща с финансовия министър Асен Василев, след като в петък и събота огромни опашки от тирове се образуваха на пунктовете с Румъния, предава БНТ.
Някои от шофьорите чакали цяло денонощие преди да продължат по пътя си.
Още тази седмица от транспортния бранш очакват среща с финансовия министър за преодоляване на проблема с проверките по граничните пунктове. Превозвачите недоволстват, че камионите им били задържани на границата неоснователно.
"Камионите, които бяха натоварени със стока за Австрия, минаха си типичната митническа проверка, след което документите им бяха задържани, и се обясни най-учтиво, че се чака разпореждане от София, за да могат да продължат. Митничари на терен ни казаха, че това е свързано с определени действия, които австрийската държава има по отношение на Шенген спрямо България", каза Димитър Димитров, изп. директор на Камарата на автомобилните превозвачи.
От Агенция "Митници" обясняват, че се извършват засилени проверки на стоки и товари от и за Австрия като част от поетите ангажименти към Виена за присъединяването на България към Шенген.
Превозвачите се оплакват, че всяко забавяне на доставките води до неустойки за тях и се надяват на пълноправно членство - и по суша в Шенген.
"Искаме точна и конкретна дата, на която България ще стане пълноправен член, въпреки, че понятие половин член няма. Случаят е такъв, че сме в една ситуация, в която за миналата година над 200 млн. евро плюс преки загуби за превозвачите от изчакването на българо-румънската граница. Ако българското правителство има желание и воля за реципрочни мерки срещу Австрия, прекрасна мярка би била облекчаване на граничния контрол между България и Румъния", коментира Димитър Димитров, изп. директор на Камарата на автомобилните превозвачи.
Проверките отнемат между 2 и 3 часа. От Агенция "Митници" посочват, че контролът по сухопътните граници ще се запази до пълното присъединяване на България към шенгенското пространство.