Състезанието за новия завод на "Фолксваген" в региона не е приключило и не сме отпаднали от него. България продължава да работи и да прави всичко възможно тази голяма инвестиция да е у нас. Това заяви в "Тази сутрин" по bTV министърът на икономиката Емил Караниколов.

"През последните години автомобилният клъстер поиска среща с държавата и на нея ни убеди, че България е готова да произвежда цели автомобили. Последните няколко месеца се говори за сериозен интерес от един от най-големите стратегически инвеститори. България има капацитета да произвежда автомобили", категоричен бе икономическият министър.

 

Амбициите са да се разкрият нови около 120 000 работни места, да има около 500 компании и по-големи обороти.

Пред Нова телевизия темата за това къде ще бъде следващият завод на автомобилния гигант "Фолксваген"  коментираха и икономистът Владимир Каролев и социалния министър Иван Нейков.

Според Каролев Турция предлага по-добри условия за инвестиция. "При всички случаи страна член на ЕС не може да предложи такива екстри. В публикацията на германската обществена телевизия пише, че дълги години социалните осигуровки няма да се плащат от "Фолксваген", а от турската държава. Нищо от това не е възможно в България", коментира икономистът.

"Фолксваген" взема решенията от чисто икономическа гледна точка", категоричен е бившият социален министър Иван Нейков.

По отношение на новите изтребители F-16 ще получим това, което плащаме и което искаме. Ще има обаче и надграждане с допълнителните 8 самолета, каза пред bTV министър Караниколов.

Той уточни, че приоритет на правителството е модернизирането на всички сили.

"Това, което са поискали военните експерти, това ще получим. Авиацията иска да е модерна, развита и да отговаря на нуждите. Сигурен съм, че това е предвидено от тях", каза Караниколов.

"Министерството на икономиката не разбира от самолети, но имаме пълното доверие на нашите военни експерти, които са заявили параметрите", допълни той.

"Работихме по това България да придобие квалификация и способности да извършва ремонти на определени елементи от тези самолети. При последващи ремонти ще имаме капацитета те да се извършват от българската индустрия, тоест държавни и частни фирми, които тепърва ще се избират. Ще имаме възможността да развиваме пилоти и инженерен състав", обясни министърът на икономиката.

Това именно е индустриалното сътрудничество - български фирми да извършват ремонтите. По този начин оборотите ще остават в България.

"Ако през годините успеем да развием този сектор като конкурентен по отношение цени и качество, ще може да участваме в процедури", каза още министър Караниколов.

Той заяви, че няма конфликт с Красимир Каракачанов по отношение на ремонта на самолетите Су-25.

Министърът на икономиката призна, че България остава страната с най-ниски заплати в ЕС.