За периода от 5 май миналата година досега, приблизително за една година, Агенцията "Пътна инфраструктура", респективно правителството, е дало старт на пътни проекти за приблизително 1,4 млрд. лева и е сключило договори за строително-монтажни дейности за почти 500 млн. лева. Това съобщи министърът на регионалното развитие и благоустройството Николай Нанков по време на изслушване в парламента относно напредъка по приоритетните пътни проекти.

Изслушването е по предложение на депутати от ГЕРБ и се предава пряко по БНТ и БНР. Като аргумент за него Александър Ненков посочи важността на инфраструктурните проекти и обвиненията от опозицията за некачествено строителство на пътища, които били "дупка до дупка".

Наистина България прилича на една открита строителна площадка, на която се изграждат магистрали, ремонтират се първокласни, второкласни, третокласни, а и общински пътища, мостови съоръжения, тунели, коментира Нанков.

Всички обществени поръчки, които провеждаме в МРРБ и в частност в АПИ, са публични, прозрачни и в пълно съответствие с нормативната уредба и добрите практики, гарантиращи конкурентните начала на пазара, посочи министърът. Като доказателство той отбеляза големия брой участници в процедурите и даде пример с обществената поръчка за тунела "Железница" от АМ "Струма", за която били получени 28 оферти.

"Големият брой кандидати е доказателство, че се работи на светло, под прожекторите, както, разбира се, и критериите за подбор на участниците не са дискриминационни и ограничителни", коментира Николай Нанков. Той отбеляза също, че броят на обжалванията е изключително нисък в последната година-година и половина.

България строи най-евтините магистрали в цяла Европа, каза още министърът на регионалното развитие.

"От последните седмици и дни жестоко се спекулира по темата, че видите в България ние строим, а и се возим в най-скъпите пътища в Европа", каза Нанков. Той направи ретроспекция как се е движила цената на магистралите в България и обърна внимание, че най-скъпата магистрала е възложена през 2006 г. и уточни, че става въпрос за автомагистрала "Люлин".

Министър Нанков поясни, че средната цена на километър в България е 3, 100 млн. евро. "Сърбия - 5,5 млн. евро, Румъния - 6, 43 млн. евро, Гърция - 10, 28 млн. евро.