Управителният съвет на Конфедерацията на работодателите и индустриалците /КРИБ/ смята, че взетото решение на Министерския съвет за удължаване на срока за влизане в сила на Закона за административното регулиране на икономическите дейности, свързани с нефт и продукти от нефтен произход, ще даде възможност за изясняване проблемите на бизнеса от засегнатите сектори и за намиране на приемливи решения. Това съобщиха от КРИБ.

На последните четири поредни редовни заседания УС на КРИБ е разгледал въпросите във връзка със закона, повдигнати от колективите членове на КРИБ - на строителния (Камарата на строителите в България) и минно-геоложкия сектор (Българската минно-геоложка камара), както и предприятията, членове на КРИБ, от металургичния сектор (Българска асоциация на металургичната индустрия), напомнят от работодателската организация.

Проведени са били, също така, серия от срещи с министъра на финансите, с министъра на икономиката и с други институции. КРИБ е изпратила писма до държавни институции, както и до Националния икономически съвет, с искане за решаване на възникналите проблеми чрез отлагане на влизането в сила на Закона с цел неговото прецизиране чрез необходимите изменения и допълнения.

КРИБ изхождайки от обстоятелството, че най-големите транспортни сдружения - Българската асоциация на сдруженията в автомобилния транспорт /БАСАТ/ и Съюза на международните превозвачи /СМП/ - са нейни членове, подкрепя предстоящия протест на представителите на транспортния бранш срещу пакета за мобилност и споделя виждането им, че новата регулация е неуместна и несправедлива. Това е записано в декларация на работодателската организация, получена днес в БТА.

Протестът ще се състои в Брюксел по време на предстоящото заседание на Транспортната комисия на Европейския парламент, тъй като на Съвета на министрите на 3 декември 2018 година позициите на 8-те източноевропейски държави и Малта по мерките по пакета "Мобилност" не бяха взети предвид, се напомня в декларацията.

Предвидените в пакета промени в регулациите на ЕС за товарните превози предвиждат изключително тежки рестрикции по отношение на транспортния сектор в отделни държави членки и обричат на фалит българския международен транспорт.

В действителност заплашен от унищожаване е сектор, който формира 17 на сто от БВП на страната, осигурява заетост на над 120 хил. души и носи около 13-14 млрд. лева годишно, смята от КРИБ.

Предложението на Европейския съвет на всеки четири седмици водачите да се прибират в страните, където е регистрирана фирмата, от каквито и съображения да е продиктувано, на практика ще ограничи достъпа на българските транспортни оператори до европейския пазар.

Водачите ще бъдат принудени да се връщат в отдалечени от европейските дестинации райони за своя сметка. Това от своя страна ще доведе до фалити и отпадане от бизнеса на малките семейни фирми.

Под благородния мотив, че предложеният пакет за мобилност е в контекста на защита правата на заетите, тяхното по-добро заплащане и право на почивка, в действителност представлява ограничаване на гражданските им права, смята от КРИБ.

Тези, както и другите предвидени мерки, които са силно дискриминационни спрямо българските превозвачи, в противовес на предвидените привилегии за превозвачите от развитите европейски държави, поставят транспортния сектор и България в неравностойно положение спрямо останалите държави членки, се изтъква в декларацията. Това е нарушаване правата и законните интереси на отделни членове на общността, като ограничава правото им на труд и равен достъп на икономическите оператори в сектора до единния европейски пазар, изтъкват от КРИБ.