Големите корпорации играят водеща роля за развитието и внедряването на новите технологии. Това в повечето случаи им помага да повишат приходите си и да подобрят корпоративния си имидж, но е много полезно и за потребителите - рано или късно те се възползват от модерните технологии, които навлизат в ежедневието им на все по-ниски цени, съобщава БТА.

Пример за подобна технология са дигиталните гласови асистенти, които започват да се използват в различни сфери, една от която е създаването и управлението на нови модели автомобили.

"Алекса" на "Амазон" помага на шофьорите

Докато американските технологични гиганти "Епъл" (Apple) и "Гугъл" (Google) все повече навлизат в автомобилостроителната индустрия, корпорацията "Амазон" (Amazon) обяви, че германският автомобилен концерн Бе Ем Ве (BMW AG) е склонен да разчита на нейния виртуален асистент "Алекса" (Alexa), върху който да базира софтуер за гласово управление на колите, който създава.

Първите моторни превозни средства на Бе Ем Ве, които ще бъдат снабдени с технологията за гласов асистент на "Амазон", ще бъдат пуснати на пазара до 2 години, съобщи неотдавна германската автомобилостроителна компания, цитирана от ДПА. Тя обяви, че ще си партнира и в бъдеще с американската корпорация. Името на нейния виртуален гласов асистент "Алекса" е вдъхновено от най-голямата и известна библиотека в древния свят, тази в град Александрия. То "отразява дълбочината на познанието на "Алекса", отбелязва говорител на "Амазон", цитирана от в. "Вашингтон пост".

Приложенията за гласови асистенти са все по-популярни в новите модели автомобили през последните години. Те помагат на шофьора да слуша музика в колата си чрез достъп до мобилен интернет, да проверява дигиталния си календар за предстоящи ангажименти или други събития, да разговаря по телефона, да получава насоки за посоката, в която трябва да се движи, за да достигне желаната дестинация... и всичко това, без да се налага водачът да отклонява вниманието си от пътната обстановка.

Гласовият асистент "Алекса" на "Амазон" вече е вграден в някои от превозните средства, произведени от Бе Ем Ве. Шофьорите могат да го свържат със смартфоните си чрез блутут аудио приемник за автомобили - "Еко" (Echo).

Редица марки превозни средства, сред които "Волво" (Volvo), "Фиат" (Fiat), "Ферари" (Ferrari) и "Джийп" (Jeep), разчитат на мобилното приложение "Андроид ауто" (Android Auto). Това означава, че ако "отворите" определени приложения на смартфона си, те ще се виждат и на таблото за управление на автомобила, което позволява да имате достъп до тях, докато шофирате. Приложението "Епъл кар плей" (Apple CarPlay) предлага възможността за подобно интегрирано свързване на смартфон с автомобил чрез гласовия асистент Сири (Siri), отбелязва ДПА.

Камиони на "Амазон" ще се движат с нисковъглеродни горива

Интегрирането на системата за гласов контрол "Алекса" в автомобилите на Бе Ем Ве не е единствената инициатива на гиганта в сферата на електронната търговия, свързана с прилагането на новите технологии в транспорта.

Наскоро "Амазон" сключи договор с технологичната компания "Инфиниум" (Infinium), която от началото на 2023 г. ще доставя горива с много ниско съдържание на въглерод за камионите на гиганта в онлайн търговията.

Т. нар. електрогорива са синтетични горива, за чието производство се използва водород, добиван от вода и "зелено" електричество, към който се добавя въглероден диоксид.

Очаква се "Инфиниум" първоначално да доставя електрогорива, с които камионите на "Амазон" ще могат да изминават приблизително 8 милиона километра годишно.

"Амазон" планира първо да използва тези горива за камионите си в южната част на щата Калифорния. Очаква се те да се използват при обслужването на милиони клиенти на корпорацията.

"Амазон" ще инвестира 1 милиард евро за електрически камиони в Европа

"Амазон" през октомври съобщи, че ще инвестира 1 милиард евро (972 милиона долара), за да добави хиляди електрически ванове, камиони и други транспортни средства към разпространителската си мрежа в Европа.

Инвестицията има за цел да увеличи броя на електрическите превозни средства на компанията в Европа от 3000 сега до 10 000 през 2025 г., посочи "Амазон" на сайта си.

Паралелно с това компанията планира да изгради към центровете си в Европа стотици станции, които ще могат да зареждат електромобили за два часа.