Потребителското доверие в Германия остава високо и проявява устойчивост спрямо външни удари, сочи национално проучване, цитирано от ДПА.

Потребителите изглеждат незасегнати от външни рискови фактори като търговските конфликти и Брекзита и са готови да харчат парите си, се казва в проучването.

Месечният доклад на компанията за пазарни проучвания Ге еф Ка (GfK) сочи, че потребители не са особено мотивирани да спестяват предвид изключително ниските лихви.

Силната икономика и жизненият пазар на труда означават, че по-малко германци се боят да не изгубят работата си, което води до по-силно потребление, особено при големите покупки.

Индексът за ноември се очаква до достигне 10,6 пункта - на същото равнище като миналата година.

Очакванията за икономиката все пак отчитат лек спад след два месеца нарастващ оптимизъм, което изследователят от Ге Еф Ка Ролф Бюркъл описва като "временен период на слабост".

Като цяло потребителите очакват икономиката да остане със стабилна тенденция за растеж през тази и идната година, отбелязва той