Франция нареди на супермаркетите да информират купувачите за шринкфлация
Търговците на друбно трябва да обявяват намалените по размер, но не и по цени продукти
Френските търговци на дребно ще трябва да информират купувачите, когато обемът на продуктите е намален, без това да съответства и на понижение на цената в опит да се справи с така наречената "шринкфлация". Това съобщи днес финансовото министерство, цитирано от Ройтерс и БТА.
Шринкфлацията се превърна в проблем за потребителите и правителствата, както и за домакинствата, които се борят да се справят с понижилата се покупателна способност на фона на нарастващата инфлация от последните години.
От юли френските търговци на дребно ще трябва да показват, когато обемът на хранителни и други потребителски продукти като перилни препарати е бил намален, без това да се отрази на цените, обяви министерството.
"Шринкфлацията е кражба, слагаме край. Искам отново да върна потребителското доверие, а то върви ръка за ръка с прозрачността", заяви финансовият министър Брюно льо Мер.
Цените на храните се превърнаха в основен политически проблем във Франция миналата година, след като цените скочиха до рекордните 16 на сто след годишните преговори за цените между доставчици и търговци на дребно.
В резултат на това правителството прие закон, който да придвижи преговорите и да окаже натиск върху компаниите, за да ограничи покачването на цените.
Веригата супермаркети "Карфур" (Carrefour) доброволно пусна предупреждения за цените за някои продукти миналия септември, за да накара големите производители на потребителски стоки като "Нестле" (Nestle), "ПепсиКо" (PepsiCo) и "Юниливър" (Unilever) да ги намалят преди годишните преговори.