ЕОС Матрикс за дигиталните плащания в Европа, сега и в бъдеще
Дигиталните платежни операции станаха по-сигурни и по-ефикасни, процесът по плащанията - по-удобен за потребителите, а правата им - по-добре защитени
През 2007 г. Европейският съюз прие Директивата за платежните услуги (PSD), с която дефинира правилата за различните видове доставчици на платежни услуги. Десетилетие по-късно беше приета ревизираната, модернизирана версия на директивата, позната като PSD2. Дигиталните платежни операции станаха по-сигурни и по-ефикасни, процесът по плащанията - по-удобен за потребителите, а правата им - по-добре защитени. Директивата осигури равнопоставеност на различните доставчици на платежни услуги и по този начин позволява на нови компании да се състезават редом с утвърдените фирми.
Но доколко се възползват компаниите в Европа от тази подобрена система за дигитални плащания?
По информация от експерти на ЕОС Матрикс Европа до голяма степен продължава да се придържа към традиционните методи за плащане. Тазгодишното проучване на EOS Груп "Навици на плащане в Европа" сочи, че едва 28% от европейските компании предлагат дигиталните плащания като опция. Разликите между Западна и Източна Европа са още по-показателни - докато в Западна Европа 32% от бизнесите предлагат дигитално плащане, в Източна Европа това се наблюдава само при 26% от компаниите. При това, процентът е спаднал в сравнение с предишни години - миналата година 30% от компаниите са предлагали дигитално плащане.
Съществува също и неравновесие между различните дигитални методи за плащане. Най-разпространеният метод за плащане е онлайн превод чрез доставчици - трети страни, предлаган от 20% от компаниите на частни клиенти и от 24% на бизнес клиенти, след което се нареждат мобилните плащания - 7%. Фирмите, които предлагат плащане с електронен портфейл, са значително по-малко на брой (под 10%), а тези, които работят с криптовалути, са едва 1%.
Доставчикът на услуги Statista прогнозира, че повече от 75% от населението ще използва дигитални методи за плащане до 2023 г. Проучването на EOS показва, че бизнесите в Европа изостават зад тази тенденция. Какви могат да бъдат последиците от неспособността да се следват новите тенденции по отношение на методите за разплащане?
Директивата носи със себе си голям потенциал за онлайн търговия, което обаче увеличава нуждата от мерки за киберсигурност. Въпреки това компаниите трябва да се движат в крак с времето.
"Компаниите, които не се адаптират към това развитие, излагат на риск своята конкурентоспособност", твърди Klaus Engberding, Главен изпълнителен директор на EOS.
НАЙ
ЕК: България не е изпълнила критериите за инфлацията през април 2025 г.
Чуждестранните работници в България
Задържаме се на 60% от средноевропейските цени, но маслата, млякото и яйцата остават скъпи
Въглищата си отиват - но какво идва след тях?!
ЕК: България не е изпълнила критериите за инфлацията през април 2025 г.
Въглищата си отиват - но какво идва след тях?!
Задържаме се на 60% от средноевропейските цени, но маслата, млякото и яйцата остават скъпи
Чуждестранните работници в България