Използват се само 20% от съвместните възможности за бизнес между България и Сърбия. Това е казал по време на виртуална бизнес среща посланикът на Сърбия у нас Желко Йович, съобщиха от Българската търговско-промишлена палата (БТПП), предаде БТА.

Необходимо е засилване на досегашното партньорство и създаване на нови връзки, за да излязат от кризата Сърбия и България по-подготвени и с общи цели, е допълнил дипломатът.

Посланикът на България в Сърбия Радко Влайков съобщил, че за четири години стокообменът между двете страни е нараснал с 58 на сто. Данните за първата половина на 2020 г., сравнени със същия период на 2019 г. обаче отчитат спад в стокообмена с 11.1 на сто по обективни причини. Освен това, политическите отношения между двете страни никога не са били толкова успешни, е казал посланик Влайков. Този положителен климат позволява улеснени контакти и скок в търговските и икономическите отношения. Дипломатът е припомнил проведения през 2019 г. в Ниш най-голям до момента двустранен бизнес форум. Продължава поддържането на добрите връзки, макар и леко забавени от трудностите, причинени от пандемията, е допълнил дипломатът.

Според директора на Сръбската търговско-промишлена палата Михайло Весович интересът от двете страни е голям, въпреки изгубените около 10 на сто от двустранната търговия през 2020 г. Той е допълнил, че над 3000 фирми от двете страни имат постоянни контакти. Към настоящия момент българските инвестиции в Сърбия възлизат на повече от 20 млн. евро.

Председателят на БТПП Цветан Симеонов е заявил, че отношенията между двете страни се основават на добросъседство, традиции в двустранния бизнес и непрестанен поток на стоки и инвестиции. Отличните отношения на БТПП с партньорските организации в съседна Сърбия също са предпоставка за улеснение на търговските връзки, е допълнил Симеонов.