Четири жалби срещу рекламния клип на “Мобилтел“ за услугата LOOP са внесени в Комисията за защита от дискриминация (КЗД). Пакетът е за младежи между 14 и 26 години, а в спота, който се излъчва вече няколко месеца, пенсионери нападат и тормозят тийнейджъри. Жалбоподатели са две юридически и две физически лица, съобщиха от комисията. В момента тече проучване на преписките, което трябва да приключи до месец, каза председателят на КЗД Кемал Еюп. Той отказа да съобщи имената на жалбоподателите с мотива да не им бъде оказван натиск. Едното юридическо лице е Центърът за човешки права, а второто е Асоциацията за европейска интеграция и права на човека, научи “Дневник“. “Основният ни мотив да сезираме комисията е дискриминационната практика на “Мобилтел“ да отказва достъп до услугата LOOP на хора над 26 години“, обясни Милен Михайлов от Центъра за човешки права. По думите му във връзка с рекламния клип при него са постъпили множество сигнали от граждани. Той се аргументира с чл.37 от Закона за защита от дискриминация, който не допуска отказ от предоставяне на стоки или услуги, както и предлагането на такива с по-ниско качество или при по-неблагоприятни условия на основата на възраст, образование, пол. Михайлов посочи още, че медийната кампания на LOOP е агресивна и по изключително груб начин неглижира положението на възрастните хора, като ги представя като озлобени и агресивни към младото поколение поради невъзможността да се присъединят към услугата. Адвокат Гинка Черничерска от Асоциацията за европейска интеграция и права на човека обясни, че са сезирали комисията за различните условия, при които “Мобилтел“ предлага услугата според възрастта, което създава предпоставки за дискриминация. Сигналът на асоциацията съдържа и информация за изискванията на “Мобилтел“ към кандидатите за длъжността юрисконсулт в компанията. В обявата се казва, че могат да кандидатстват само юристи, завършили право в Софийския университет, което по думите на Черничерска също нарушава закона. “Рекламата на услугата LOOP няма за цел да подстрекава и да дискриминира“, заявиха от “Мобилтел“. “Клипът наистина е нестандартен за България и потребителите, но е направен с чувство за хумор - в него възрастните вършат белите, а хлапетата страдат. Негови автори са германци, известни имена в областта на рекламните спотове. Клипът има MTV стил и в основата му е закачката. Тарифата от 1 стотинка на минута за младежката мрежа е маркетингово решение“, обясниха още от “Мобилтел“ и допълниха, че ситуацията е сравнима с намалението за учениците в градския транспорт, където никой не протестира. Досега в Комисията за регулиране на съобщенията не е постъпила жалба, свързана с LOOP и нейната реклама, казаха от ведомството. Оттам уточниха, че регулаторът не може да се произнася по спорове, свързани с нелоялна конкуренция или дискриминация на клиенти. Симион ПАТЕЕВ, Даниела СТЕФАНОВА