Намаляване на рекламната си тарифа с 26% обяви Би Ти Ви. Това очевидно е ефект от прогнозите, че компаниите свиват маркетинг бюджетите си. Факт, който медиите започнаха да усещат по време на течащите в момента преговори за годишни договори с големите рекламодатели. Така в момента най-високата цена за 30-секунден клип е в неделя между новините и игралния филм - 6930 лв. По време на риалити шоуто "Форт Бояр" 30-секунден спот е 6510 лв. "Нормално е цените за реклама да бележат спад през януари, когато заетостта на рекламните блокове е по-ниска в сравнение с последните месеци на годината. Намалението не отразява спад в гледаемостта, а стимулира нашите клиенти да инвестират в реклама в труден за тях период", коментира за "Дневник" директорът "Продажби" в Би Ти Ви Весела Димова. Според нея трябва да се има предвид фактът, че цената на рекламата в региона регистрира дефлация, а подобна мярка помага на маркетинг мениджърите от големите международни компании в България да договарят с централите по-добри рекламни бюджети за страната. Свалянето на цените от най-голямата телевизия в сезон, който се характеризира с висока гледаемост, със сигурност ще има ефект върху рекламната политика на другите канали. Досега медиите винаги са давали големи, включително неофициално обявени, отстъпки на клиентите си в битките за бюджети. Сега обаче очевидно променят тактиката си и искат да предложат по-ниска цена за достигане до аудиторията. От мениджмънта на "Нова телевизия" също обявиха, че до края на седмицата ще обявят нови сезонни цени за реклама, които са съобразени с факта, че по принцип в началото на всяка календарна година рекламодателите са по-пасивни. За момента финансовата криза не е довела до отлив на клиенти, интересът към нас по традиция е силен, твърдят от "Нова". Експерти в рекламния бранш обясниха, че все повече компании се отказват да договарят годишни бюджети и подписват договори, които са свързани с нови предавания или техни кампании. Така фирмите губят възможност да се възползват от отстъпките за обем, които медиите дават на големите си клиенти, а медиите - сигурност в приходите. Според специалистите вероятно това е причината Би Ти Ви да обяви намаляване на тарифите си. Маркетинг директорът на БНТ Ани Димитрова потвърди, че в момента фирмите са по-предпазливи при планирането на бюджетите си, но за момента държавната медия не планира да сваля цените си. БНТ намали тарифите на рекламата си с 30% през септември 2008 г. (с изключение на времето в праймтайма), което според Димитрова се е отразило положително на приходите й. В момента най-висока цена за 30-секунден клип по БНТ1 е в неделя вечер - 7500 лв., а най-ниската е 210 лв. Генералният директор на ТВ2 (която също покрива ефирно цялата страна) Огнян Димов обяви, че още в края на 2008 г. медията е имала готова рекламна стратегия, която не е била обявена официално заради отражението на финансовата криза в България. В момента телевизията проучва внимателно пазара и перспективите за развитието му през 2009 г. "Срещаме се с топ рекламодателите, за да разберем какви са плановете им, и след като приключим с този процес, ще можем да представим нашата рекламна стратегия официално", заяви още Димов.