Колумнистът на водещото делово издание на Великобритания “Файненшъл Таймс“ Тим Харфорд се е опитал в достъпна форма да обясни на петгодишния син на една от читателките какво е това кредитна криза.Имало едно време едно малко момиченце, което се казвало Потребителка (Consumerella). На нея не й стигали паричките да си купи всички онези чудесни неща, които искала да има. Тогава момиченцето се обърнало към Феята кръстница, която от своя страна потърсила Румпелштилцхен, който живеел на "Уолстрийт" и твърдял, че може да превръща сламата в злато. Румпелштилцхен изпратил на феята своето вълшебно заклинание. Рецептата била написана с малки буквички, заради което феята решила да не го чете, смятайки, че Магическата Комисия по ценните книжа и борсите внимателно го е проверила. В резултат на заклинанието феята получила планини от превърната в злато слама, при това на изгодна цена. Тази операция я окрилила и феята дала на малката Потребителка 125% от парите, които все не й достигали. Незабавно малката Потребителка си накупила помпозни дрехи, палат и "Мерцедес", а всичко останало дала за шампанско. Първото плащане по кредита трябвало да се състои в полунощ. Но в полунощ малкото момиченце не могло да си внесе задължението. Кредитният й рейтинг се превърнал в тиква, а вълшебното заклинание на Румпелштилцхен било разрушено. Той, както и феята установили, че сейфовете са натъпкани не със злато, а със слама. Все по-очевидно ставало, че всичко се руши, но Дядо Коледа и помощниците му, хората с елфийски имена Дарлинг ("Скъпи") и Бернанке – започнали да раздават подаръци. В първите дни на януари малката Потребителка получила уведомление от банковия си картов оператор, в което се посочвало, че Дядо Коледа е платил за подаръците й, вземайки кредит на нейно име. Оттогава заживели дълго и щастливо...