Това каза председателят на Държавната агенция по туризъм Анелия Крушкова, цитирана от агенция “Фокус“. По думите й тогава ще бъде критичната точка, тъй като от една страна започва летният туристически сезон, а от друга страна завършва зимният сезон. В момента на криза по-скоро ще се ориентираме към реклама в съседните на България държави и към вътрешния пазар. Ще се запази и рекламирането на традиционните за България пазари – Русия, Германия и Англия. „Много думи се чуха за това, че може би трябва да бъде изместен фокусът на рекламата. От гледна точка на бъдещото ни развитие като туристическа дестинация обаче, лично моето мнение, е, че не би трябвало да направим някакви генерални завои, някакви генерални промени в нашето поведение. Традиционно и от години ние сме рекламирали България като една лятна туристическа дестинация, от която са се ползвали предимно немски, скандинавски и английски туристи. Специално английските туристи са изключително популярни за зимния туристически сезон. Трудно ще бъде променена точката на кипене. Не за друго, а защото, колкото и да има промяна в манталитета на туристите, които пътуват предвид проблемите, които се появиха сега от гледна точка на финансовите пазари, там където ние сме имали дълги години реклама, името на България ще остане. Затова не е редно да забравим за тези страни точно днес, защото както казват от Световната туристическа организация, кризата ще свърши и какво правим след това”, обясни Крушкова. По думите й е важно да запазим точно тези хора, които са били досега гости у нас.