Индексите позволяват сравняване на ценовите равнища между страните, отнесени към средното ниво в ЕС (EU27 = 100): когато индексът е по-висок от 100%, това означава, че страната е значително по скъпа от средното ценово равнище на ЕС и обратното. Сравнени са цените за кошницата от стоки и услуги, отнасяща се за общото фактическо индивидуално потребление на населението за 2006 година в 14 страни. Четирите западно балкански страни образуват хомогенна група с относително близки индекси (45 - 50% от средното ниво на ЕС-27). Безалкохолните напитки са относително по-скъпи спрямо храните в Албания и Босна и Херцеговина. В Албания те почти достигат средното ниво на ЕС. В Турция се наблюдава много висок индекс за алкохолните напитки (175%). Като цяло, Хърватия е най-скъпата между шестте държави в центъра на внимание от региона, както и спрямо някои страни членки (България, Унгария, Румъния, Словения), докато БЮР Македония е най-евтината страна. Индексите за облекла и обувки и за лични превозни средства в 4-те западно балкански страни са много близки до средното ниво на ЕС. Черна гора и Хърватия, заедно с Австрия, Гърция, Италия и Словения образуват група, в която облеклата и обувките са по-скъпи от средното равнище на цените им в ЕС, докато БЮР Македония отново има най-ниските цени. С изключение на Турция (132%), индексите за лични превозни средства са доста хомогенни, от 78 % (Словения) до 105% (Сърбия). Индексите на равнища на цени тук показват обратна закономерност в сравнение с общото ценово ниво, а именно - страните с ниски доходи се явяват по-скъпи в сравнение със страните с високи доходи. Например, две от 4-те западно балкански страни - Сърбия (105%) и Босна и Херцеговина (102%), имат индекси малко по-високи от ценовото равнища средно за ЕС и попадат в същото гнездо с Австрия (104%) и Италия (101%). Относно групата "Мебели, обзавеждане и поддръжка за домакинството", всичките четири страни от Балканския регион, както и БЮР Македония имат цени около 60 - 70% от средното ниво на ЕС. Хърватия е значително по-скъпа (85%) и има същото ниво на цени като съседната й Словения. Групата „жилища, вода, електричество, газ и други горива" обхваща разнообразни услуги (жилищни) и недълготрайни стоки (енергия) и разделя четирите Балкански страни на две групи: Албания и Черна гора имат същите индекси на равнища на цени като Хърватия, Унгария, Румъния и Турция. Босна и Херцеговина и Сърбия попадат в една група с България и БЮР Македония, които са най-евтините страни по отношение на тези категории стоки и услуги. По отношение на здравеопазването и образованието, дисперсията на индексите е голяма и отразява, освен развитието на пазарите и особеностите на стоките в кошницата (например, медикаменти), до голяма степен и различието на заплатите в тези сектори. Размахът на индексите на равнища на цени е от 20% (Албания) до 120% (Италия); с други думи: здравеопазването и образованието са шест пъти по-скъпи в Италия в сравнение с Албания. Специфичното при комуникациите е, че с изключение на Албания, другите страни от Балканския регион имат индекси под 50%, което е изключително ниско равнище на цените в сравнение със съседните страни. При цените на развлечения и култура и за ресторанти и хотели индексите в четирите страни от Балканския регион са около 50 - 60% от средното ниво на цените в ЕС. Групата „ресторанти и хотели" е най-евтина (35%) в България. Със съкращения