Част от депутатите също не можеха да разберат защо леките автомобили и автобусите трябва да плащат едновременно винетка и пътна такса за магистрала "Тракия", а чуждестранните превозвачи и камионите над 3.5 тона - само такса за преминаването по магистралата. За ползване на мостове и тунели, които се изградени чрез публично-частно партньорство, се въвежда допълнителна такса.
По-целесъобразно беше да отпаднат винетките, за да се избегне проблемът с двойното плащане на такси. Ако магистралата е на концесия, тол-таксите ще се събират от концесионера, на останалите магистрали тол-таксите ще ги взема държавата, коментира зам.-председателят на Съюза на обединенията в автомобилния транспорт Красимир Лалов. Зам. транспортният министър Красимира Мартинова твърди, че няма да има дублиране на таксите, защото от цената на винетката ще се изкара стойността на пътната такса, но не можа да разясни как точно ще стане това, пише "Дневник". Според дирекция "Европейска интеграция" на Народното събрание обаче министерството е изтълкувало превратно директивата и затова е въвело двете такси. Ведомството на Петър Мутафчиев беше защитено от зам.-председателя на комисията Радослав Илиевски, според когото няма да има дублиране на таксите. Скандалът ескалирал, когато председателят Йордан Мирчев театрално се обърнал към зам.-министрите на транспорта Красимира Мартинова (НДСВ) и Весела Господинова (БСП), че транспортното министерство унижавало депутатите.