Официална ПР кампания за България
Хайнекен със същите продажби, но повече печалба
Продажбите на холандския пивоварен концерн Хайнекен са останали почти без промяна през първото тримесечие на годината, но печалбата му се е повишила с 10,6%.
Световните продажби на бира са нараснали с 0,6 процента спрямо същия период миналата година, уточни в съобщение компанията от Амстердам. Печалбата е скочила до 293 милиона евро (314 милиона долара) спрямо 265 милиона долара през първото тримесечие на миналата година, съобщи БТА.
Продажбите на бира са се запазили силни в Азия с растеж от 5,4 на сто, но в Африка, Близкия изток и Източна Европа условията на пазара остават трудни, засягайки неблагоприятно обемите, уточни компанията.
Хайнекен е вторият по големите в света производител на бира, след като световният лидер Анхойзер-Буш ИнБев (Anheuser Busch InBev) сключи мегасделка за придобиване на основния си конкурент - британската САБМилър (SABMiller) през ноември 2015 година. Това бе третото по големина придобиване в световната корпоративна история.
През февруари японският пивовар Кирин (Kirin) съобщи, че продава бразилското си подразделение на холандския бирен гигант за 706 милиона долара, заради стагниращия и конкурентен пазар. Очаква се придобиването да приключи до края на първото полугодие.