7 фирми у нас предлагат ”тайни клиенти”
Първата професионална конференция, посветена на темата „привидно пазаруване” чрез т.нар. “таен клиент” и организирана от Българска асоциация по привидно пазаруване (БАПП) се проведе днес в София.
„Привидно пазаруване” /”Mystery shopping”/ е сравнително нов за страната, но перспективен сектор в икономиката, който позволява на компаниите да обслужват ефективно и в дългосрочен план своите лоялни клиенти. Клиентското привидно пазаруване оценява представянето на служителите в една организация - дали спазват стандартите за представяне на продуктите и/или услугите, акцентират ли върху техните сравнителни предимства спрямо конкурентните марки, доколко ефективно комуникират с потенциалния купувач, как реагират на критични и “опасни” въпроси. Чрез този маркетингов инструмент се прави анализ и на поведението на конкуренцията. „Привидно пазаруване” може да се реализира в различни институции, специализирани магазини, ресторанти, в сферата на услугите, хотелиерството и др. Индустрията «привидно пазаруване» се развива динамично в различни континенти като Северна Америка, Европа, Азия, като за период от 5 години реализира оборот над 1 милиард долара.