Първата у нас магазинна витрина с TÜV-сертификат е в магазина на "Кауфланд" в квартал "Банишора". Сертификатът е за дългата 28.80 м. витрина, в която се съхраняват над 400 свежи храни, непакетирани меса и колбаси, сирена, маслини, млечни продукти, салати, риба и морски дарове.

Сертификатът за качество се издава от независимата организация TÜV AUSTRIA, в удостоверение на това, че експлоатацията на съоръжението отговаря на най-високите международни стандарти - безопасност на храните, качество на процесите, контрол на рисковете.

"Процесите на иновативната витрина на Кауфланд България бяха сертифицирани по отношение на техните критични контролни точки, както и по два международни стандарта ISO. Те валидират качеството на прилаганите процеси и безопасността на храните", заяви Димитър Краев, представител на TÜV AUSTRIA в България.

Изпълнителният директор на Kaufland България Иван Чернев посочва, че с това съоръжение компанията влиза в следващото поколение на ритейл услугите, като клиентите на Кауфланд съвсем скоро могат да очакват предлагането на опушена със специална машина риба, както и целогодишното присъствие на испанския деликатес хамон.

"Новата ни витрина неслучайно може да бъде наречена "витрина от бъдещето", защото тя задава нови критерии и нови стандарти, както за нас, така и за целия сектор", казва Чернев.

Според Димитър Краев българските потребители стават все по-взискателни и търсят по-качествени продукти и услуги - такива, които биха били конкурентни и на световния пазар. А това недвусмислено довежда до растящата нужда качеството да бъде удостоверено от независима трета страна, както е в случая с "витрината на бъдещето".

Проучване на TÜV AUSTRIA показва, че в рамките на Централна и Източна Европа мнозинството е запознато с предимствата на сертификацията на качество и тя има значение за потребителското поведение.

"Освен това българите имат натрупано с десетилетия доверие към немско-езичния свят, затова сме убедени, че обединените усилия на Кауфланд България и TÜV AUSTRIA вдъхват още повече сигурност на крайния потребител", посочва още Краев.

Над 150 са точките по вътрешните правилници от протокола за проверка, по които е проверена витрината на Kaufland и които са затвърдени от TÜV AUSTRIA. Сред тях са критерии за хигиена, безопасност на храните, температура на съхранение и излагане на стоката, облекло и поведение на служителите, подредба и годност на продуктите.

Витрината на бъдещето е нискоемисионна, изградена е според най-модерните екологични стандарти, разполага с LED осветление и ползва хладилен агент, който е в пъти по-щадящ околната среда, в сравнение с конвенционалните. Сертификатите се издават по най-новите стандарти ISO и HACCP.

Източник: Кауфланд

"В конкретния случай сертифицирахме процесите, които се извършват във "витрината на бъдещето" на Кауфланд. Въпреки това, независимо дали се сертифицира система за управление или продукт (съоръжение или технология), винаги всичко започва с процесите в рамките на компанията, които са основна предпоставка за постигане и постоянно гарантиране на най-високо качество. В случая с Кауфланд добре описаните и постоянно спазвани процеси са предпоставка за качествена и безопасна храна. Например, че продажбата на опаковани на място храни се осъществява само в рамките на задължителния им срок на годност", казва още Краев.

Процедурата по сертификация е времеемка и консервативна. Тя обичайно продължава няколко месеца, а одиторите, извършващи проверките на системата за управление и одитите на място, са високо квалифицирани специалисти.

"За тях се изисква да имат висше образование и специалност в сферата на одита, а дългогодишният професионален опит в съответния бранш (включително и експертиза в провеждането на одити) са допълнително изискване, което прави одиторите хора, добре запознати с критичните точки във всеки фирмен процес", споделя още Димитър Краев. По думите му веднъж годишно системата от процеси, които са сертифицирани по стандартите ISO, преминава документен одит. Впоследствие реалното спазване на проверените процеси, в случая на всяка сертифицирана витрина, се контролира на място на всеки два месеца.

TÜV AUSTRIA е създадена през 1872 г. и e световен лидер в сферата на сертификацията, техническите инспекции и обученията, представен в над 40 държави и с над 5000 служители глобално. В България - АТС ЕТ България ООД представлява дружествата на групата ексклузивно от 2009 г. насам.

Тази година TÜV AUSTRIA отбелязва 150-тата си годишнина и това е повод както за ретроспекция, така и за дефиниране на нови цели. От един клуб, изцяло

фокусиран върху инспекцията на парни котли в края на 19 век, TÜV AUSTRIA се трансформира в доверен партньор, предлагащ всякакъв тип верифициращи и сертификационни услуги.

Далеч извън установените технически инспекции на автомобили или инсталации за производствени предприятия в машиностроителната, химическата или строителната индустрии, днес много по-често удостоверява работата на браншове, по-директно свързани с крайния клиент. Всички настоящи и новоразвивани услуги в TÜV AUSTRIA се пречупват през визията за бъдещето - #ЖивейБъдещето. Дигитално. Устойчиво. Сигурно.

В сферата на устойчивостта и провереното качество например, се развива именно подразделението за проверка на хранителни процеси и наскоро там бяха представени нови решения за сигурни и рециклируеми опаковки на хранителни опаковки - TÜV AUSTRIA OK Recycled, OK Compost и OK Biodegradable.


Материалът е предоставен от Кауфланд.