Продажбите на лекотоварни превозни средства в САЩ са спаднали с близо 27 на сто на месечна основа през март, след като коронавирусната епидемия се засили и търговските обекти на автомобилостроителите в голяма част от страната бяха затворени. Това сочат данни на компанията за проучвания в автомобилния сектор Уордс интелиджънс (Wards Intelligence), предаде Ройтерс и БТА.

Миналия месец са продадени 992 392 леки коли, което е доста под около продадените през февруари 1,4 милиона.

Сезонно коригираният годишен темп на продажбите на автомобили и лекотоварни камиони за март е 11,4 милиона единици спрямо 16,8 милиона през февруари.

Миналата седмица Мудис (Moody's Investors Service) прогнозира, че продажбите на леки превозни средства на американския пазар ще намалеят поне с 15 процента през 2020 година.

Рейтинговата агенция рязко понижи прогнозата си и за световните автомобилни продажби, като се очаква Западна Европа да понесе най-голям удар, припомня Ройтерс.

В същото време Китай възнамерява да намали временно квотите за производство на електрически автомобили, за да позволи на автомобилостроителите, които са тежко засегнати от пандемията от коронавируса, да увеличат спадналите си продажби. Това научи Ройтерс от запознати източници.

Китайските власти биха могли също така да отложат с шест месеца влизането в сила на нов закон за емисиите от фини частици.

В Китай, водещият световен автомобилен пазар, продажбите на автомобилостроителите са се понижили със 79 процента през февруари и се очаква свиване на сектора с около 10 процента през първите шест месеца.

Политиците са наясно, че популяризирането на електрически автомобили в контекста на забавяне на търсенето в света, представлява трудност за автомобилните производители. Те искат автомобилната промишленост постепенно да се възстанови през тази година, заяви един от четирите източници.

Все още не е взето окончателно решение от властите, твърдят източниците, добавяйки, че разговорите между представители на министерствата на промишлеността и околната среда, автомобилостроителите и други органи продължават. Министерството на промишлеността и информационните технологии не откликна веднага на молбата за коментар, а с министерството на опазването на околната среда не беше осъществен контакт.

В Китай електрическите автомобили, хибридите с външно зареждане и моделите с водородни горивни клетки трябва да представляват една четвърт от производството на един автомобилостроител до 2025 година спрямо 5 процента през 2019 година.

Този закон подтикна Тесла (Тesla), Фолксваген (Volskwagen), Дженерал мотърс (General Motors), Тойота (Toyota), Джийли (Geely) и други автомобилни компании да ускорят производството на така наречените нови енергийни превозни средства за сметка на по-рентабилните конвенционални автомобили.