Цената на поръчката за ремонт на 15 вагона е 27 млн. лева, което е цена колкото за нови вагони. Това е абсурдно и по тази причина договорът е обект на нарочна проверка, каза в Пловдив министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Георги Тодоров, цитиран от БТА. По думите му е необходимо да се направи равносметка между доставката на чисто нов вагон и ремонта на съществуващ вагон.

Сключените договори за ремонта на вагоните и за охрана са обект на специален одит. Не съм допуснал стартирането на нито една нова поръчка, за да се уверя доколко наличните сключени договори са изгодни и икономически обосновани, отбеляза Тодоров.

Одитните доклади вече са предоставени на Държавната финансова инспекция и ако бъдат открити данни за извършено престъпление ще сезирам прокуратурата, добави министърът.

Тодоров изрази надежда скоро новото ръководство на БДЖ да бъде вписано в Агенция по вписванията, за да може да стартира своята оперативна работа.

Краткосрочните цели, на които министърът каза, че държи са: подобряване графика за движение на влаковете, безопасност, по-малко закъснения, ефективно управление на финансовия ресурс, преценка и преоценка всеки един разход.

Дълговете на БДЖ са около 20 млн. лева към Национална компания "Железопътна инфраструктура" за неплатени инфраструктурни такси и разходи за енергия, поясни още министърът.

В Пловдив Георги Тодоров отри нова изпитна зала на ИА "Железопътна администрация". Тя ще подпомогне безпристрастността на изпитите, защото акцентът е безопасността на превозите. От тук трябва да излизат достатъчно квалифицирани специалисти, които да са в услуга на потребителите на железопътната услуга. Безопасността на превозите е основен наш приоритет и ангажимент, подчерта Тодоров.