През ноември 2018 г. регистрацията на нови леки автомобили спадна с 8.0%, отбелязвайки трети пореден месец на понижение в Европейски съюз, показват месечни данни на Европейската асоциация на автомобилните производители (ACEA). Преди да бъдат въведени новите WLTP* тестови стандарти за вредни емисии през септември, продажбите на нови коли през август скочиха с 31.2%.

През ноември са продадени 1 121 162 нови автомобили в ЕС, докато през същия месец на 2017 година те са били 1 218 274 броя.

Продажбите в България също са намалели, дори повече от средните за ЕС. У нас през ноември са продадени 2 768 нови автомобили, докато през същия месец на 2017 година са били регистрирани 3 082 нови возила, което представлява спад на продажбите с 10.2%. Заради силните продажби през летните месеци, от началото на годината се отчита ръст на продажбите с 12.8 на сто. От януари до ноември тази година в България са регистрирани 31 773 нови леки коли, докато за същия период на 2017 година те са били 28 180 броя или нарастване на пордажбите12.8%, според данните на АСЕА.

Благодарение на силните продажби през летните месеци регистрацията на нови автомобили в ЕС от началото на година за 11 месеца са нараснали слабо - само с 0.8% в сравнение със същия период на 2017 година. Във всички страни-членки на ЕС от началото на годината до 30 ноември са продадени 14 160 278 нови автомобили, докато за същия период на 2017 г. те са били 14 046 351 броя.

Реклама след 7-ми параграф

Въпреки че през ноември пазарът продължи да се свива в повечето страни от ЕС, включително и на петте най-големи пазари на автомобили, от началото на годината в три от петте основни пазара е отчетен ръст на продажбите: Германия (+0.4%), Франция (+4.7%) и Испания (+8.0%), докато на другите два наворегистрираните коли са намалели: Италия (-3.5%) и Обединеното кралство (-6.9%).

Класацията на производителите в ЕС за периода януари-ноември се води от Volkswagen, която повишава пазарния си дял до 23.9 процента от всички продажбите (при пазарен дял от 23.4% през ноември 2017 г.). Следват двата френски автомобилни производителя: PSA Group с пазарен дял от 16.3% (при 12.0% през 2017 г.) и Renault с пазарен дял от 10.6 на сто (при 10.4% през 2017 г.). И трите компании отчита нарастване на пазарния си дял през ноември.

По марки отново начело е Volkswagen със 136 264 продажби през ноември, следвана от Peugeot - с 75 343, и Renault - с 71 720. Подреждането по продажби от началото на годината обаче е различно: отново начело е VW с 1 584 461 продажби, но на второ място е Renault - с 1 010 447, и на трето остава Peugeot - с 893 640.