Клиентите на авиокомпаниите искат прозрачни пластмасови бариери в самолетите, за да си върнат доверието в летенето по време на пандемията. Не всички вярват на твърденията за високо качество на въздуха на борда. Това заявиха днес високопоставени представители на авиосектора, цитирани от Ройтерс.

Други тенденции, свързани с пандемията, биха могли да включват повече частни места в бизнес класата на тяснофюзелажните самолети, добавяне на безконтактни тоалетни и постоянно преобразуване на пътнически самолети в товарни, бе посочено на сесия на конференцията Ем Ар Оу Ейжа-Пасифик (MRO Asia-Pacific), състояла се онлайн.

Ембраер (Embraer SA) проучва многократната и еднократната употреба на пластмасови прегради за своите регионални самолети, но предизвикателствата включват да се гарантира, че те са леки, не са запалими и не пречат на почистването и евакуацията на самолетите, заяви Лаиш Порт Антунеш, мениджър бизнес развитие в азиатско-тихоокеанското подразделение на самолетостроителя. По думите й съвременните самолети вече са оборудвани с отлична технология за филтриране на въздуха и би следвало пътниците да се чувстват в безопасност, но те трябва да виждат действия.

Тан Хин Сен, директор в Сингапур текнолъджис енджиниъринг (Singapore Technologies Engineering Ltd), коментира, че клиентите на авиокомпаниите, страхуващи се от вдигане на цената, не изглежда да проявят интерес към по-малко места в икономична класа. Той обаче добави, че все още се налага превозвачът да ги успокоява за риска.

"С щит между седалките пътниците могат да се чувстват по-безопасно, особено по време на хранене, когато свалят маските и има опасност от зараза", каза Тан, допълвайки, че компанията му е разработила прототип.

В бизнес класа авиокомпаниите вече проявяват по-голям интерес към опции за легнало положение, тъй като гледат да използват тяснофюзелажните самолети за по-дълги маршрути, изтъкна Кейт Шефер, вицепрезидент за специализираните продукти и услуги в Боинг (Boeing Co).