Голямата ябълка, един от най-посещаваните градове в света преди пандемията, се опитва да съживи туризма, насочвайки се първоначално към американските туристи преди да се отвори и за чуждестранните посетители, когато здравната ситуация го позволи, предаде Франс прес, цитирана от БТА.

Ню Йорк залага на връщането към нормалните равнища на туризма през 2024 година. Следващата стъпка за международния туризъм са трансатлантическите пътувания на ваксинирани пасажери.

Как да се върнат туристите? Подсилен от бързо протичащата ваксинационна кампания срещу Covid-19 и с брой на новозаразените под 5 процента, Ню Йорк се надява отново да стане привлекателна дестинация и да изпревари другите градове. За тази цел голямата ябълка ще започне безпрецедентна по мащабите си комуникационна кампания.

Сумата от 30 милиона долара е, за да се каже на американците и международните туристи, че Ню Йорк се е събудил. Тези пари водещият американски мегаполис ще сложи на масата, обявиха днес кметът Бил де Блазио и председателят на туристическото бюро в града Фред Диксън.

Тъй като пътуванията все още са твърде ограничени, това съобщение, което ще се предава чрез традиционните медии, социалните мрежи и инфлуенсърите, ще бъде насочено първоначално към американците, започвайки от приятелите и роднините на жителите на града. Те ще бъдат приканени да ги посетят.

Впоследствие поканата ще бъде насочена към национална и международна аудитория, ако контролът върху разпространението на пандемията го позволява, обясни Фред Диксън.

Облогът не е спечелен: бизнес кварталите на града са пусти от 13 месеца, по-голямата част от служителите продължават да работят от вкъщи, което лишава от приходи широка екосистема от ресторанти, магазини и хотели.

В същото време престъпността е нараснала, напомняйки на някои мръсния и понякога опасен Ню Йорк от 70-те и 80-те години на миналия век.