Ръководители на информационни агенции от Европа обсъдиха днес в Лондон бъдещето на своята дейност на фона на бързо променящите потребности на абонатите за формата на предлаганата информация, предаде ТАСС.

Домакини на срещата са британската агенция Прес асосиейшън и Лондонската школа по икономика и политически науки.

"Работим във все по-фрагментиран пазар, защото хората получават по-активно информация от различни източници, предимно от социалните мрежи", каза президентът на Световния съвет на информационните агенции Клайв Маршал, генерален директор на Прес асосиейшън. Той спомена, че най-голям натиск оказват "Гугъл" и "Фейсбук", които по думите му да 2020 г. ще контролират 71 на сто от пазара на реклама.

През втората половина на юни т.г. в София ще се състои шестият Световен конгрес на информационните агенции.

Първият се състоя през 2004 г. в Москва по инициатива на ТАСС с участието на 115 агенции от сто страни. Следващите конгреси бяха в Испания (2007), Аржентина (2010), Саудитска Арабия (2013) и Азербайджан (2016).

По думите на Клайв Маршал информационните агенции се нуждаят от нова стратегия, диверсификация и в частност от активни действия в социалните мрежи.