Канадският гигант в мобилните комуникации и интернет услугите "Роджърс" (Rogers) заяви, че ще компенсира милионите свои клиенти заради прекъсване на доставките в цялата страна миналата седмица.

В изявление, публикувано късно във вторник, фирмата обяви, че потребителите й ще получат компенсация в размер на "еквивалента на пет дни услуга", предаде Би Би Си (BBC).

Прекъсването - което продължи повече от 15 часа - засегна транспорта, банкирането и службите за спешна помощ.

Регулаторите наредихa на компанията да отговори "защо" и "как" се е случило смущението.

Rogers е една от най-големите телекомуникационни компании в Канада с повече от 11 милиона абонати.

Фирмата заяви, че се е вслушала в своите клиенти от цялата страна, които се оплакали колко голямо е било за тях въздействието на прекъсването на услугите.

Компанията туитна, че ще предостави на клиентите си еквивалента на услугата за пет дни, вместо два, както предлагаше преди.

"Прекъсването на телекомуникационните услуги за цялата страна, което милиони канадци преживяха през последните няколко дни, е неприемливо. Точка", написа министърът на индустрията на Канада Франсоа-Филип Шампан в туит в понеделник.

Той добави, че е събрал ръководителите на големите телекомуникационни компании, "за да изиска от тях да предприемат незабавни действия за подобряване на устойчивостта и надеждността на своите мрежи".

Канадската комисия по радио-телевизия и телекомуникации, която регулира сектора, заяви, че търси "подробна информация от Rogers за това "защо" и "как" се е случило това, както и какви мерки Rogers въвежда, за да предотврати бъдещи прекъсвания".

"Това мащабно прекъсване на мрежата не само разстрои канадците и канадските фирми в цялата страна, но предотврати достъпа до услуги като 911 и спешната обществена предупредителна система, както и други критични инфраструктурни услуги", се добавя в изявление от вторник.

Три компании - Rogers, Bell Canada и Telus Corp - контролират 90% от телекомуникационния пазар в Канада.