Гигантът за потребителски стоки Юниливър (Unilever) обеща днес да намали наполовина новите пластмасови опаковки през следващите пет години, като премине към употребата на по-рециклируеми и алтернативни материали, както и към опции за повторно използване на опаковки, предаде Ройтерс. Целта е да се намалят пластмасовите отпадъци.

Международната компания, известна с продуктите Дав (Dove) и Рексона (Rexona), супите Кнор (Knorr) и растителните храни Рама (Rama), посочва, че ще постигне целта си, като намали пластмасовите опаковки с над 100 000 тона и ускори употребата на рециклирана пластмаса, допълва БТА.

Англо-холандският гигант сега използва над 700 000 тона изходна пластмаса, т.е създадена от суровини, а не чрез рециклиране, всяка година. Компанията очаква да намали наполовина това количество до 2025 година.

Юниливър се ангажира и да помогне със събирането и обработването на повече пластмасови опаковки, отколкото продава чрез инвестиции и партньорства в съоръжения за обработка на отпадъци. Фирмата си е поставила цел да събира и обработва около 600 000 тона пластмаса годишно до 2025 година.

Юниливър се нарежда до още много компании, които се ангажират с пластмасовите отдапъци, тъй като потребителите стават все по-загрижени за количествата боклуци и за замърсяването с пластмаси на световния океан.

Втората по големина британска верига супермаркети Сейнсбърис (Sainsbury's) обеща миналия месец да намали наполовина пластмасовите опаковки до 2025 година. Конкурентната Теско заяви, че ще забрани в магазините си марки, които използват прекалено много опаковки.

Веригата за бързо хранене Бъргър кинг (Burger King) също обяви през септември, че ще спре да предлага пластмасови играчки с детските си менюта в британските си заведения, като така ще се използва по-малко пластмаса с около 320 тона годишно.