Юбър (Uber) продължава да губи пари въпреки, че е отчел значително увеличение на приходите, предаде Асошиейтед прес и БТА.

В първия си финансов доклад след първичното публично предлагане (ППП -IPO) на Нюйоркската борса в началото на май Юбър съобщи, че приходите му са нараснали до 3,1 милиарда долара през първото тримесечие на 2019 година. Това е увеличение с 20 процента спрямо същия период на миналата година и надминава очакванията на анализаторите, анкетирани от ФактСет (FactSet).


Американската компания обаче е отчела загуби от 1 милиард долара, докато се бори да поддържа пазарния си дял.

Юбър, както и конкурентите й от Лифт (Lyft), похарчиха значителни средства за промоции за пътниците и стимули за водачите в опит да спечелят пазарен дял. Това е една от причините за невъзможността на компаниите от този сектор да постигнат рентабилност. И двете фирми се сблъскват със силна конкуренция, високи разходи за заплащането на шофьорите, по-строги регулации от градовете, където предлагат услугата си, и трудности в дългия и несигурен път по разработването на автономни превозни средства.

"Инвестициите ни остават съсредоточени върху увеличаване на глобалната платформа и дългосрочна продуктова и технологична дифренциация, но няма да се колебаем да инвестираме в запазване на пазарната ни позиция в световен план", каза в комюнике главният финансов директор на Юбър Нелсън Чай.

Юбър и конкурентите му ще се съревновават по-скоро на основата на това кой предлага по-силна марка, включително средно време за чакане, качество на превозното средство, положително взаимодействие между шофьорите и пътуващите и постоянно ценообразуване. Това каза главният изпълнителен директор на Юбър Дара Хосровшахи в конферентна връзка с инвеститорите.

Юбър излезе на борсата преди три седмици и акциите му оттогава се търгуват под цената от първичното публично предлагане. Вчера борсата затвори при цена на акциите от 39,80 долара, което е 12 процента под първоначалните 45 долара. В първия ден на търговията пазарната стойност на компанията се понижи с 617 милиона долара, което е най-голямата загуба в първи ден от търговията на борсата за американска компания новата история, според Ринесънс кепитъл (Renaissance Capital).

Бизнесът на Юбър за доставка на храна - Юбър ийтс (Uber Eats) е отбелязъл бърз растеж през първото тримесечие. Услугата е натрупала приходи от 536 милиона долара, което е увеличение от 89 процента спрямо същия период на миналата година.

На въпрос за потенциални сливания в бизнеса за доставки на храна Дара Хосровшахи отговори, че компанията обмисля да играе роля в консолидацията на индустрията, ако това има смисъл за акционерите.

Приходите на Юбър от превоза на пътници с личен автомобил са нараснали с 26 процента в САЩ и Канада до 1,8 милиарда долара и с 26 процента в Европа, Близкия изток и Африка до 487 милиона долара. Приходите от тази услуга в Азия са се увеличили с 6 процента до 267 милиона долара, но са спаднали с 13 процента в Латинска Америка до 450 милиона долара.