Американската компания Тесла (Tesla) е преминала изцяло към онлайн продажби, за да свали цената на дребно на базовия Модел 3 (Model 3) до 35 000 долара по-рано от предвиденото, се посочва в комюнике на Тесла.

Обещанието за свиване на цените бе дадено преди повече от две години.

Компанията уточни, че отсега нататък два варианта на Модел 3 ще се продават за 35 000 и 37 0000 долара. Вторият вариант предвижда увеличение с 9 процента на продължителността на шофирането без презареждане и мощността на двигателя, както и нов салон. Тези преимущества ще оскъпят крайната цена за потребителя само с 6 процента, обяви автомобилостроителят.

През септември м.г. средната продажна цена на модела надхвърли 50 000 долара, отбеляза БиБиСи (BBC).

"За да се постигне подобно ценообразуване, като се запази доходността, Тесла преминава към продажбата на продукцията си в света изключително онлайн", подчертава компанията. Тесла обещава, че процедурата за закупуване на електрическите й автомобили през мобилен телефон на територията на Северна Америка ще отнеме само една минута. За връщането на автомобила, в случай че клиентът не е доволен, ще са необходими само 7 дни.

Затварянето на магазините ще позволи на фирмата да намали разходите си с около 5%, което ще позволи да се намалят цените на дребно в съответната гама от превозни средства, каза изпълнителният директор на Тесла Илон Мъск.

Модел 3 е по-евтиният вариант на доста по-скъпите Модел Екс (Model X) и Модел Ес (Model S). В основната си конфигурация автомобилът може да се движи без презареждане 220 мили (около 350 километра). Максималната му скорост е 210 километра в час, а ускоряването от 0 до 100 километра в час отнема по-малко от 6 секунди.

Тесла е основана от Илон Мъск през 2003 година. Централата й се намира в Пало Алто, Калифорния. Отначало фирмата се специализира само в производството на електрически автомобили, като впоследствие започва да се занимава със създаването на слънчеви батерии и други системи за съхранение на енергия.