Компанията "Тесла" (Tesla) започна да доставя първите електрически автомобили Model 3, произведени във фабриката в Шанхай само една година, след като стартира работата по завода за 2 млрд. долара, съобщава Ройтерс. Това представлява рекордно кратък срок за световен автомобилен производители в Китай, като компанията заяви, че ще увеличи доставките от следващия месец, допълва БНР.

Американският производител на електрически превозни средства отбеляза събитието в понеделник, като 15 служители на "Тесла" получиха закупени от тях автомобили и един от тях дори се възползва от възможността да предложи брак на приятелката си, след като получи новото превозно средство.

Китайските седани Model 3 са на цена 355 800 юана (50 000 долара) преди отчитането на държавните китайски субсидии. Цената на внасяните досега електромобили Model 3 започваше от 439 000 юана, докато стандартната гама на този автомобилен модел струва в Съединените щати под 40 000 долара.

Заводът в Шанхай, който заработи след едва 357 дни, е част от плановете на "Тесла" да засили присъствието си на най-големия автомобилен пазар в света и да сведе до минимум негативното въздействие от търговската война между САЩ и Китай.

Автомобилният производител, който преди това внасяше всички автомобили, които продаваше в Китай, беше заявил, че желае да започне доставките от новия си завод в Шанхай преди Лунната Нова година, започваща на 25 януари 2020-а година.

"Отсега нататък автомобилите Model 3, произведени в Китай, ще започнат да се движат по големите и малките китайски улици", заяви вицепрезидентът на "Тесла" Тао Лин по време на церемонията, на която присъстваха служители и правителствени служители от Шанхай.

Китайският генерален мениджър на производителя от Силициевата долина Ван Хао посочи, че "Тесла" планира да увеличи доставките на Модел 3 през януари.

Китайското правителство подкрепя фабриката, която е първият автомобилен завод с изцяло чуждестранна собственост, като това е отражение на по-широката промяна в Пекин за отваряне на автомобилния пазар на втората по сила световна икономика.

Базираната в Китай фабрика Gigafactory 3 е първата на "Тесла" извън САЩ. Първоначалното производство на седаните Model 3 започва през октомври, докато фабриката има целеви темп на производство от 250 000 превозни средства годишно.

Ван Хао посочи пред репортери, че заводът вече е постигнал производствената цел от 1000 бройки седмично, или около 280 автомобила на ден, и че продажбите за произвеждания в Китай седан досега са били "много добри".

Американският автомобилен производител също така планира да удвои броя на сервизните центрове и станциите за бързо зареждане в Китай през следващата година и да удвои работната сила, свързана с предоставяните след продажбата услуги, до 1500 от около 600 в момента, добавиха ръководителите на компанията.