Собственикът на Zara - Inditex , обяви, че ще затвори около 1200 магазина по целия свят и ще насочи усилията си към увеличаване на онлайн продажбите в отговор на кризата, предизвикана от пандемията, съобщи The Guardian, цитирани от Economy.bg.

Inditex уточнява, че ще затваря главно по-малки магазини, концентрирани в Азия и Европа, като те ще включват предимно марки, различни от Zara. Другите марки на испанската компания са Bershka, Pull & Bear и Massimo Dutti.

Inditex обяви, че "броят на персонала ще остане стабилен", като на служителите ще бъдат предложени алтернативни позиции в сферата на онлайн продажбите.

Общият брой на магазините ще бъде редуциран от 7412 на между 6700 и 6900 след реорганизацията, което ще включва и откриването на 450 нови магазина.

Inditex, един от най-големите търговци на дрехи в света, беше силно засегнат по време на пандемията, като отчете 44% спад на продажбите за периода 1 февруари и 30 април (първото тримесечие на финансовата година).

Компанията отчете нетна загуба от 409 млн. евро през тримесечието. Почти четвърт от магазините останаха затворени до 8 юни.

Въпреки това гигантът отчита сериозен ръст на онлайн търговията. Онлайн продажбите са нараснали с 50% на годишна база през тримесечието.

Съгласно новия план на Inditex онлайн продажбите ще заемат 25% дял от общите продажби до 2022 г. в сравнение с 14% през финансовата 2019. По-големите магазини ще играят ролята на центрове за разпространение за онлайн продажбите.

Компанията планира да похарчи 1 млрд. евро за онлайн предлагането си до 2022 г. и още 1,7 млрд. евро за реорганизация на магазините, за да им позволи да се интегрират по-добре с уебсайтове за по-бързи доставки и проследяване на продуктите в реално време.